Thursday, August 11, 2011

Pemimpin PAS bila nak mula Perang.. asyik mengaku kalah je ..Kentut DAP disangkanya Bom..PAS Islam Alif,Ba,Ta Je..




Ee ingin membincangkan sedikit tentang ketandusan isu oleh pemimpin PAS dalam menghadapi lawan dalam PRU mahu pun PRK.Otak pemimpin PAS dan penyokong bebal alias bangang yang tahu angguk dan geleng-gelang sapi.. seolah telah kematu untuk mencari sumber satu-satunya isu untuk dijadikan modal kempen pilihanraya.Maka mulalah timbul fitnah dan pembohongan..hehehe tak caya mari Ee bawakan semasa PRU Sarawak yang lepas..

Pada pendapat Ee bila pemimpin dan penyokong PAS dah ketandusan isu yang boleh diketengahkan,maka pembangkang bebal mempersendakan perkahwinan Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan mempersoalkan status perkahwinan Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Dr George Chan Hong Nam pula.Masing-masing berkahwin dengan  Puan Sri Ragad Waleed Alkurdi dan  Datuk Lorna Enan Muloon.

Pada pendapat Ee apa yang masalah orang-orang ini kahwin?..  Dalam soal Ketua Menteri, apa yang jadi masalah kahwin dengan perempuan umur 30-an (atau late 20-an)?..Pada pendapat Ee masa Hadi Awang satu ketika berkahwin dengan gadis umur 19 tahun sebagai isteri ketiga, siapa yang nak menjadikan isu dan kenapa ahli2 PAS tidak jadikan Isu?  Masa itu kenapa tak panggil Hadi Awang lelaki tua tak sedar diri?..hehehe..bangang alias bendul punya HamPAS yang tahu angguk dan geleng saja apa kata pemimpin mereka..kena batang hidung sendiri macam Mat Sabu kena tangkap khalwat dengan Si Normah tu.. tahu pula sorok sana..pusing sini..

Begitu juga dengan Timbalan Ketua Menteri.  Kalau dia nak merahsiakan status perkahwinannya atas alasan keluarga, itu adalah hak peribadinya.  Perkahwinan adalah hak mutlak dirinya, siapa pihak pembangkang yang nak masuk campur dan menjadikan isu politik?..Bangang punya cerita..ceritalah pasal lain yang ada kaitan dengan politik dan kepentingan rakyat..

Pendapat Ee pemimpin-pemimpin PAS ni belajar tinggi2 peel macam budak-budak, biasalah tu mula2 ejek kawan dengan harapan kawan akan ejek balik, disitulah keseronokannya, itulah kisah zaman budak2 dulu.Takkan dah besar panjang dah sekolah tinggi dan dah pandai pun nak pilih 'mak we'anak dara orangke, bini orang ke macam Mat Sabu, anak ayam kampong ke, anak ayam cina ke macam Anwar Al Juburi bak kata Mat Sabu, tapi kalau dah jenis nak menggasak
orang sahaja, sampai bila nak matang fikiran, nak jadi orang politik yang bagus, apa tah lagi nak jadipemimpin negara??Sampai bilalah Bangsa kita nak maju, kalau asyik dok prasangka manjang.. sampaikan hal rumahtangga orang pun nak diungkit2, baik pergilah main jauh-jauh, main layang-layang ke main guli ke.. hamPAS betulll!!!...memalukan kaum je..

haaa.. haaa.. haaa..hehehe..hehehe.. manusia sama je bernafsu besar,cuma akal dan iman saja yang dapat mengawal nafsu,tak kira le ustad ke hape ke buktinye dah banyak,ada ustad yg tak dapat mengawal nafsu sehingga budak kecil pun di rogol,di cabul dan di liwat.cuma kekadang kita terlalu taksub nak mempertahankan seseorang sehingga kita menjumudkan pemikiran sehingga sanggup meletak kan seseorang yg kita suka dan sokong sebagai maksum.nauzubillah.

Ee ingin bertanya dimana Tuan Ibrahim Tuan Man memperolehi fakta bahawa kerajaan negeri Pahang sedang mengalami masalah kewangan dan menuju ke arah muflis?  Adakah sekarang kita melihat Pahang sedang dalam keadaan muflis, tidak mampu melaksanakan projek pembangunan, membayar gaji, memberi biasiswa dan sebagainya?..Sudah tentu tidak, jadi bagaimana yang Tuan Ibrahim kata Pahang menuju muflis?

Prestasi sebenar Belanjawan negeri Pahang sejak 1999 ialah 6 bajet lebihan (surplus), 3 budget berimbang dan hanya 2 kali budget defisit.  Bajet lebih dicatat pada 2002 (RM 7.2 juta), 2003 (RM 79.49 juta), 2004 (RM 95.63 juta), 2005 (RM 73.73 juta), 2006 (RM 72.17 juta) dan 2007 (RM 18.13 juta). 
Keseluruhannya untuk tempoh tersebut, kerajaan negeri Pahang mencatat lebih sebanyak RM79.49 juta!!!
Bajet berimbang pula dicatat pada tahun 2000 dan 2001.  Defisit pula hanya dicatat pada tahun 2008 dan 2009, itupun berikutan kenaikan gaji kakitangan awam secara besar-besaran pada tahun sebelumnya.Rujuklah hansard DUN Pahang kalau tidak percaya sangat.

Ee nasihatkan agar pemimpin2 PAS lebih baik jangan pakai jubah,ketayap dan cukur je janggut sejemput tu kalau asyik buat fitnah sana..fitnah sini..ingatlah dosa fitnah itu lebih keji dari membunuh..

Pas di bawah pengaruh Nik Aziz Nik Mat telah memutarbelitkan ayat-ayat Al Quran dan Hadis. Pas nampaknya menidakkan ayat-ayat perpaduan ummah dan larangan Allah daripada membuat kerosakan di bumi Allah ini, malah mereka bersekongkol dengan cina DAP dan PKR yang sudah muflis idea itu.

Ee masih ingat semasa zaman Dato' Asri menerajui Pas, puak-puak pas inilah yang menonjolkan Asri sebagai nasionalis, tidak islamik, tapi zaman mereka ini boleh disifatkan sebagai kaki bodek Kapal, Lim Kit Siang untuk menjahnamkan Islam.
Pada Ee Nik Aziz ni berbuih bercakap tantang Islam, tetapi tak buat apa pun tentang Islam. Zaman Asri diharamkan, umpama silat jatuh, tapi zaman Nik Aziz, halal, hingga pendekar mati digelanggang silat anjuran Nik Aziz.
Berfikirlah secara Islam sebenar, janganlah berfikir untuk mendapat kuasa dan kekayaan.Ee juga berpendapat bahawa semakin ramai  orang2 kana Nik Aziz dah kayaraya jika tidak percaya cuba siasat sendiri.

Kalau dengar cerita, memanglah PAS hebat. Para pemimpin PAS ulung-ulung belaka. Kalau Najib letak jawatan dan serahkan kepada PAS, tidak ada masalah langsung buat PAS mendapatkan seorang Perdana Menteri yang berwibawa.Pada pandangan dan pendapat Ee  hakikatnya, PAS sememangnya tidak ada pemimpin berwibawa. Pemimpin-pemimpin yang ada dalam saf teratas PAS sebenarnya tidak lebih daripada pemimpin-pemimpin yang lemah, tidak mampu, kurang cerdik dan tidak ada pendirian.Nak menangani DAP laknatullah pun pemimpin PAS tak mampu asyik kena pijak terajang saja dik Karpal Singh yang di dadanya ada bulan mengambang bak kta Nik ajis...hehehe..

Menteri Besar Kedah Si Azizan dan seluruh kepimpinan khawarij PAS dilaporkan gentar apabila mendengar Kit Siang dan Karpal Singh batuk.Kita semua tahu batuk DAP bukan sebarang batuk..Batuk DAP boleh buat serban dan ketayap khawarij terjatuh.Batuk DAP bagaikan tiupan sangkakala buat khawarij PAS.Hehehe betul tak apa kata Ee..

Pusat hiburan: Karpal beri kata dua kepada Pas Kedah
KUALA LUMPUR 15 Julai — DAP hari ini meminta kerajaan negeri Kedah yang diterajui Pas supaya menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang bulan Ramadan nanti, yang dikeluarkan kerajaan negeri itu mengikut mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.
Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, kerajaan negeri Kedah tidak boleh bertindak sendiri dan membuat keputusan yang memberi kesan terhadap lain-lain parti komponen dalam pakatan pembangkang.
"DAP sedar mengenai keperluan pelbagai komuniti berbeza dalam negara dan akan berjuang untuk hak mereka, sebagaimana yang dilaksanakannya sejak dahulu, lama sebelum pilihan raya pada 2008 lagi," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini.
Beliau berkata, DAP tidak akan mengenepikan prinsip-prinsip perjuangannya dan menurutnya parti itu berada di barisan depan sejak dahulu lagi dalam menentang hasrat Pas menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.
"DAP memberi jaminan kepada penduduk di Kedah, segala langkah akan diambil bagi memaksa kerajaan negeri menarik balik keputusan itu. Pakatan Rakyat tidak boleh mempunyai dasar-dasar yang menyisih penyokongnya. Sebarang keputusan kerajaan negeri tidak seharusnya menjejaskan kaum bukan Muslim.
"Sebarang undang-undang kecil yang mendiskriminasi kaum bukan Muslim adalah bertentangan dengan perlembagaan," katanya.
Sementara itu dalam satu kenyataan berasingan pergerakan Pemuda Gerakan Kedah berkata, pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap kerajaan negeri Kedah sekiranya ia tidak membatalkan larangan itu dalam masa seminggu.Ketuanya, Tan Keng Liang berkata, ini kerana larangan itu tidak memberi pengecualian kepada kaum bukan Muslim.

Sebelum memerintah pemimpin PAS boleh cakap boleh buat itu buat ini, tang untuk tutup pusat hiburan pada bulan puasa bagi kaum Melayu pun PAS takut nak buat. Peduli apa tentang cina lahanat tu. Pemimpin PAS lebih takut kepada DAP daripada takut pada ALLAH.Pada Ee larangan sebegini dah lama dibuat zaman UMNO lagi. Apalah PAS takut sangat kat DAP tu... bagi tau dia kalau PAS buat dia nak buat apa?..hehehe..apalah bengapnya..macam tak ada telor..hehehe.. agaknya pemimpin dan penyokong PAS ni bendera merah kot..

Hehehe..apalah Pemimpin2 PAS ni..Baru nak berperang..dah asyik mengaku kalah je..Buat malu nama PAS yang kononnya melambangkan Islam tapi Islam Alif,Ba,Ta..hehehe.. baru dengar kentut  DAP je di sangkanya bunyi ledakan bom.. terus lari meninggalkan medan perang tercungap-cungaplah penyokong bangang alias bebal mereka menahan peluru yang datang bertubi-tubi..pemimpin menyorok dalam tandas yang pekung bau busuk.. 

No comments:

Post a Comment