Friday, August 19, 2011

Pada Ee faham faham je lah apa maksud DAP bila mereka sebut " Kalau Letak ANJING Pun DAP Boleh Menang"..PAS lah tu..



Menangislah walau air mata darah sekali pun.. keputusan di tangan anda semua yang masih mempunyai bangsa iaitu Melayu.Jadi Berfikirlah wahai Melayu yang masih mengakui bangsanya.. Jangan kerana ideologi politik yang fanatik kamu bertindak seperti hilang akal tanpa memikirkan soal Agama , Bangsa dan Negara  dan sanggup meyerahkan Negara pada bangsa lain kerana berlainan ideologi.

Agenda 50 tahun DAP 70% telah berjaya dengan sokongan Melayu yang kecewa. Mereka sudah berani memperkatakan tentang Putrajaya kerana mereka tahu. Dalam Soal bangsa mereka bersatu? Fikirkan lah pada Ee  "Tidur lain lain, mimpi tetap sama Siapakah yang bodoh?.. Yang menjadi keldai dalam penguasaan DAP?.. Cina tetap dgn Kecinaannya, tetapi Melayu? ..Adakah masih wujud kemelayuannya?.. Jawapan nya tidak , kini Melayu sanggup membuang bangsa sendiri kerana Kecinaan, ini bukan lagi cakap semata, ini adalah kerana " Gula-Gula" yang diberikan oleh kaum kecinaan ini telah merasakan Melayu terhutang budi, akan tetapi mereka  lupa bahawa disebalik "kemanisan gula gula" itu adalah racun yang tidak dapat di tebus dengan air mata darah.

Peminggiran Melayu berlaku di Pulau Pinang tanpa mendapat pembelaan daripada PKR, PAS yang mana kebanyakannya beragama Islam dan berbangsa Melayu ( Walaupun di dalam PAS tidak mengiktirafkan bangsa).

Gerai milik orangMelayu yang dulunya 'hidup bebas'di bawah naungan BN kini tinggal sejarah atau bakal menjadi catatan sejarah. Dua puluh tahun beroperasi tanpa masalah tetapi kini muncul masalah. Kalau tidak ada lesen.. kenapa tidak diberi lesen?.. Sementara menurut dakwaan Persatuan Anak JatiMelayu Pulau Pinang (Pajim), gerai milik bukan bumiputera yang banyak beroperasi tanpa mengikut garis panduan ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) terlepas daripada sebarang tindakan. Berjalanlah di sepanjang Jalan Weld Quay, Lebuh Chulia, Lebuh Kimberley, Jalan Macalister, Jalan Burma dan Sungai Dua. Lihatlah panorama indah ini yang boleh dijadikan juga.produk pelancongan. Kalaulah semua ini ..gerai-gerai Melayu dirobohkan .. benar, maka sungguh malang nasib Melayu Pulau Pinang.

Media arus perdana sudah tentu akan dipersalahkan kerana membangkitkan isu orangMelayu ini dan akhirnya akan dilabel sebagai rasis. Sudah lumrah, apa yang mereka lakukan salah di sisi orang lain tetapi akan dianggap betul jika mereka sendiri yang melakukannya. Tindak tanduk memijak atau melangkah kepala orang yang mereka lakukan secara spontan tidak dianggap satu tindakan provokasi yang boleh mencetuskan kemarahan. Tetapi apabila orang lain mengambil tindakan yang sama dalam keadaan marah, mereka pula tidak sabar dan membuat laporan polis. Itulah lumrah politik dajjal pembangkang terutamanya PAS yang sering melaungkan slogan yang enak didengar.

Pada pendapat Ee terserahlah kepada rakan kongsi DAP iaitu PKR dan juga PAS. Jika PKR dan PAS mahu melihat semua kaum diberi layanan sama rata, maka Melayu Pulau Pinang tidak akan ke mana. Mereka akan terus ketinggalan dalam segala segi.Melayu umpama melukut di tepi gantang.

Pada pandangan Ee untuk itu Melayu Pulau Pinang perlu insaf dan sedar bahawa tidak ada sesiapa yang dapat membela nasib mereka kecuali diri mereka sendiri.Melayu perlu menghentikan sandiwara politik. Jika ada di antaraMelayu yang ada kuasa lupa akan bangsanya, maka lambat laun, mereka juga akan terus hanyut. Janganlah kerana ketamakan kuasa, mereka akhirnya akan 'dijual' kemudian dilelong seperti yang berlaku ke atas Abdul Wahab dan Abdul Wahib dalam filem Tiga Abdul.Hehehe..janganlah Melayu PAS dan Melayu PKR nak jual bangsa sendiri kepada bangsa asing kerana hendakan pangkat dan kuasa..

Baru-baru ini kita digemparkan dengan satu lagi tindakan DAP Pulau Pinang yang dilihat semakin berani bermain api. Namun di sebalik itu, kita perlu tahu agenda sebenar dan arahan siapa disebalik pilihanraya Masjid ini. Berikut adalah salinan berita berkenaan isu ini.

Kerajaan negeri Pulau Pinang telah memutuskan kaedah pemilihan Anggota Jawatankuasa (AJK) Kariah Masjid di seluruh negeri menggunakan sistem pengundian dalam kertas undi ala pilihan raya. 

Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim berkata kaedah pemilihan yang diperkenalkan itu adalah persetujuan bersama dengan pelbagai pihak termasuk Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (JHEAI), Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO). 

"Menerusi perbincangan dan percambahan fikiran dengan pelbagai pihak, kerajaan telah bersetuju dan mahu kaedah pemilihan jawatankuasa kariah yang lebih telus, berbanding dengan tatacara pemilihan sedia ada," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. 

Katanya, kaedah pemilihan secara undi itu bertujuan untuk mengembalikan hak anak-anak kariah untuk mencalon dan memilih pemimpin kariah masing-masing kepada MAIPP. 

Beliau berkata satu tatacara pemilihan jawatankuasa kariah masjid bagi tempoh 2012-2013 bagi memberi panduan mengenai kaedah pemilihan dan borang pencalonan telah diedarkan kepada semua masjid dengan tarikh tutup pencalonan pukul 12 tengah hari, esok.

Persoalan Ee, adakah benar ini semua persetujuan bersama seperti yang dilemparkan oleh insan yang bernama Abdul Malik Kasim? Atau ini semua arahan dari Khalifah LGE yang dilihat semakin bijak mengatur buah caturnya sehingga kepada pemilihan Anggota Jawatankuasa (AJK) kariah masjid di seluruh negeri bagi memudahkan LGE memantau perjalanan pentadbiran masjid?..

Begitu juga baru-baru ini larangan mengunakan pembesar suara waktu subuh dan serbuan pehak JAIS terhadap Gereja..Ee rasa nak menitiskan air mata bila terdengar berita ini..malang sekali bangsa dan agama Ee diperlekeh sebegitu.Apatah lagi berita ini begitu disokong dik Nik Ajis yang dikatakan ulama'..sedih!..baru memerintah beberapa buah negeri  gabungan haram 3 parti tapi sebenarnya satu DAP dalam Pakatan Rakyat terutama Melayu PAS dan Melayu PKR sanggup diperbodohkan DAP.Apa saja fatwa' Khalifah Lim Guan Eng semuanya main angguk je sesekali tu geleng-geleng sapilah..

Pada Ee faham faham je lah apa maksud DAP bila mereka sebut " Kalau Letak ANJING Pun DAP Boleh Menang"Anjing mana sebenarnya yang di maksudkan oleh DAP tu?..Pada Ee tidak lain sudah terang dan tidak perlu bersuloh lagi Anjing DAP itu adalah Melayu bodoh yang sanggup menjadi pengkianat Agama dan Bangsa.Itu yang DAP laknatullah maksudkan.Faham-fahamlah wahai Peimpin-pemimpin dan Penyokong-penyokong bangang alias bendul PAS dan PKR..

Pada Ee tak mustahil lah bila DAP kata letak anjing pun mereka boleh menang kerana kita tahu DAP bertanding di kawasan majority pengundi nya adalah bangsa Cina.Tapi untuk kawasan Melayu mereka gunakanlah anjing-anjing Melayu bodoh peliharaan Mereka..

Ee fikir sedalam-dalamnya  apa yang dikatakan mengenai Anjing dalam konteks ayat disebutkan itu lebih kepada PAS. Semua tahu PAS dilihat semakin lama semakin tunduk kepada tekanan DAP. Apa sahaja yang dibangkitkan PAS akan didiamkan oleh DAP serta merta.

Apa yang Ee lihat dan fikirkan semasak-masaknya ..Anjing pada DAP yang sebenarnya adalah PAS iaitu Melayu Islam didalam PAS yang akan bertanding pada PRU13 kelak. Letak sahaja calon PAS atau PKR maka unci cina akan memihak kepada Anjing- Anjing DAP ini. Ini sudah terbukti pada beberapa pilihanraya kecil yang lalu bila undi cina memihak kepada Pakatan Pembangkang.Jangan jadi 'Bajingan' dengan mengadaikan maruah agama dan bangsa kepada kafir laknatullah DAP dengan terikut kepada dajjal-dajjal pemimpin PAS dan PKR..berfikirlah sedalam-dalamnya ketika memangkah undi.. jangan ikutkan desakan nafsu dan hasutan syaitan yang ingin melihat kehancuran agama Islam dan bangsa Melayu..

Marilah kita renungkan segala sabda dan FirmanNya dan InsyaAllah jika kita hayati dengan hati yang terbuka pasti kita akan dapat jawaban sama-samalah kita hayati firmanNya yang bererti:--

Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayahNya.

Dari Abdullah bin Mas'ud r.a., katanya: "Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Sesungguhnya saja akan datanglah sesudahku nanti suatu cara mementingkan diri
sendiri - dari golongan penguasa negara sehingga tidak memperdulikan hak kaum Muslimin yang diperintah - serta beberapa perkara-perkara yang engkau semua mengingkarinya – tidak menyetujui karena menyalahi ketentuan-ketentuan syariat." Para sahabat lalu berkata: "Ya Rasulullah, kalau sudah demikian, maka apakah yang Tuan perintahkan kepada yang orang menemui keadaan semacam itu dari kita - kaum Muslimin?" Beliau s.a.w. menjawab: "Engkau semua harus menunaikan hak orang yang harus menjadi tanggunganmu dan meminta kepada Allah hak yang harus engkau semua peroleh." (Muttafaq 'alaih)

Dari Adi Bin Hatim radiallahu 'anhu: Kami bertanya: Wahai Rasulullah! Kami tidak menanyakan kepadamu tentang taat kepada pemimpin yang bertaqwa, tetapi tentang orang yang berbuat demikian dan demikian (kezaliman atau melakukan yang keji). Maka Rasulullah sallallahu 'alaihi wa-sallam menjawab: Bertaqwalah kamu kepada Allah dan dengar serta taatlah (kepada pemimpin)". (Zilalul Jannah fi Takhrijus Sunnah 2/508. Al-Albani menyatakan hadis ini adalah hadis yang sahih. Lihat: As-Sunnah Ibnu Abi Asim)

"Akan ada selepas peninggalanku nanti pemimpin yang kamu mengenalinya dan mengingkari kejahatannya, maka sesiapa yang mengingkari kejahatannya (bermakna) dia telah berlepas diri dan sesiapa yang membenci kejahatannya dia telah selamat, akan tetapi orang yang meredhai kejahatannya akan mengikuti kejahatannya. Apakah tidak kita perangi mereka dengan pedang (wahai Rasulullah!) ? Baginda menjawab: Jangan! Selagi mereka masih mendirikan solat di kalangan kamu".(Hadis Riwayat Muslim 6/23)

Fikirkanlah melayu Islam. Cina DAP jika dapat negeri pun semua hal pentadbiran termasuk di masjid pun mahu diintai takut ada pergerakkan yang tidak memihak kepadanya. Bayangkan jika mereka mendapat kuasa mentadbir negara. Barulah Hasrat Negara Islam PAS akan tercapai...sekali lagi Ee nasihatkan Melayu-Melayu jangan jadi 'Bangsat' kepada Agama,Bangsa dan Negara dengan mengikut saja segala kata hasutan pemimpin-pemimpin dajjal PAS dan PKR agar membenci kerajaan UMNO yang begitu berjasa kepada rakyat tanpa mengira kaum dan agamanya..Ingatlah jangan beri mereka pemimpin-pemimpin dajja undi anda dalam PRU 13 untuk berkuasa dan seterusnya memusnahkan Agama,bangsa dan Negara fikirkanlah untuk jenerasi akan datang..

No comments:

Post a Comment