Sunday, July 3, 2011

Petualang-Petualang Melayu bermula dari Kerajaan Melayu Melaka sehingga kini tidak pernah serik2.



Bila sebut saja Petualang / pengkianat bangsa maka kita tidak lepas akan teringat akan sejarah kerajaan Melaka dan bagaimana mula kejatuhannya.Mungkin jenerasi kini hampir melupakannya dan tidak ingat akan sejarah.Namun sejarah tidak boleh dipisahkan dari pentadbiran mana-mana kerajaan dunia hari ini.Begitu juga sejarah negara yang banyak diputar-belitkan oleh mereka-mereka yang dengki atau takut apabila sejarah negara dibuka kembali.

Si Kitol Mendeliar dan Utimutraraja merupakan watak utama yang menyebabkan kejatuhan Empayar Melaka.peristiwa betrayal (pengkhianatan melayu terhadap melayu) ini berterusan.Susur galur keturunan Sultan Mahmud mangkat dijulang juga pernah mengalami senario pengkianatan yang sama.Jangan salah sangka. budaya betrayal (pengkhianatan ) tidak sahaja berlaku terhadap pensejarahan bangsa melayu.

Jeneral Katsumoto merupakan panglima terakhir keturunan samurai yang selama 900 tahun berjaya menjaga institusi diraja nipon. namun kerana ada sundalan bangsa, maruah samurai akhirnya berkubur. samurai kini hanya dijadikan bahan arkib muzium dan pakaiannya hanya layak dijadikan tatapan kamera lensa pelancong.mungkin kisah betrayal samurai ini terlalu jauh untuk direnung.

Pandang sahaja keruntuhan kerajaan Taliban , apa yang anda dapat lihat ? tiada lain betrayal puak syiah yang bersengkongkol dengan kafirin laknatullah. Jika disebut nama Abdul Rashid Dostum,Najebullah maka akan dapat dikaitkan kejatuhan kerajaan Taliban ke tangan kafirin.

Bagaimana pula dengan Saddam Husin ? bukankah Sadam mati di tali gantung gara-gara pengkhianatan puak ekstremis syiah yang diketuai oleh moqtada as sadr.kisah pensejarahan betrayal ini berlarutan. 

Walau bagaimanapun, kadar dan cara kejatuhan sesuatu bangsa itu boleh berbeda pengakhirannya ada yang tumbang dengan terpaksa bermandikan darah, ada yang tumbang dengan istilah demokrasi,hak asasi,liberalisasi dan segala terma-terma ciptaan kafirin yang bermatlamat sanya mahu menumpaskan kerajaan.

Cuba fikirkan semula sejarah islam wahai saudara. 1500 nabi Muhammad saw telah meninggalkan kita.faktor kegemilangan Islam sedaya mungkin cuba dihapuskan oleh kafirin,munafikin dan fasikin .Di bumi bertuah ini yang namanya Malaysia, dulu dikenali sebagai Tanah Melayu, dalam kitab kuno dikenali sebagai ma-da-yo letaknya gemilang Islam. Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu.

Selama 1500 tahun sejarah dalam usaha untuk  menghapuskan Islam tak pernah padam.Dari pemerintahan Rasulullah saw, Khulafah ar Rahidin,kerajaan Uthmaniah,Abasiah,Mamluk,Tuglug dan lain-lain semuanya telah tumbang. di sisi sejarah islam negara bangsa di rantau ini seperti contoh kesultanan Perlak,Samudera Pasai,Acheh,Inderapura,Demak,Panteng,Mataram,Cirebon dan lain-lain semuanya sudah tiada.

Cuba fikirkan semula mengapa ia tumbang ?.Tumbang kerana faktor perencanaan penjajahan yang ada watak betrayal.
kerajaan islam di atas sudah menjadi bahan sejarah. Namun tidak bagi tanah melayu.9 kesultanan melayu masih wujud dan terus bertahan sejak 500 tahun yang lalu.

Perhatikan gelombang kejatuhan kerajaan islam Tanah Arab, diikuti di bumi Afrika, Islam di Eropah,India,China dan Asia Tenggara. Semuanya sudah tiada kecuali di Malaysia dan Brunei.Kerana apa kerajaan pemerintahan Melayu ini dapat terus bertahan ? 

Kerana pusaka moyang turun temurun telah mensyaratkan bisikan bahawa tanah ini adalah tanah orang Melayu. orang Melayu yang agamanya Islam dan tidak berperangai munafik. bisikan pusaka moyang Melayu juga menyebut bahawasanya orang Melayu bertuankan raja, raja itu adalah payung kepada institusi agama dan hak bangsa. kekalkan ia sampai ke anak cucu, tumbang raja tumbanglah Melayu.

Bijak sungguh orang lama meletakkan konsensus utama ini. Ia sebenarnya telah menguntungkan kita.Hari ini sejarah betrayal berulang. Kita boleh bersikap pro dan kontra dalam membincangkan pelbagai isu.Namun yang jelas, sikap baik budaya bangsa melayu ini telah cuba dicabar wibawanya.

Hari ini konsep cina raya sudah semakin galak berleluasa. Betis yang selama puluhan tahun bangsa melayu beri kepada orang2 Cina nampaknya tidak mencukupi bagi mereka, peha pula yang diminta.

Dalam budaya politik dan sosiologi Cina, mereka mampu melaksanakan sesuatu yang amat jarang untuk  bangsa lain implementasi.Mereka boleh berpuak, mereka boleh berpihak,mereka boleh berbeza pandangan namun bilamana isu hak Cina dibincangkan, mereka ini boleh bersatu.

Jika dulu mereka mengusai ekonomi dan hari ini mereka mahukan darah yang lebih manis sekali, tak lain mengusai politik malaysia.Ide mahukan kuasa politik ini pernah berlaku pada tahun 1969.Saat ia muncul bila lahanat cina bernama Lee Kuan Yew berjaya meluaskan agenda politik Cina raya di Singapura.Lebih licik apabila Singapura merdeka melalui kemasukan Temasik ke dalam Malaysia.

Dasar Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh lahanat Kuan Yew telah menggugat kestabilan politik negara. Tak sampai 2 tahun singapura ditendang keluar oleh Tengku Abdul Rahman.

Namun dalam masa 2 tahun itu, bisa sial Kuan Yew telah merebak luas di tanah melayu melalui proksi utamanya yang bernama Lim kit siang.Silap kita.. ulang silap kita..kerana terlalu mahu terbuka dalam usia awal tanah melayu merdeka Kempen pilihanraya selama 18 hari pada tahun 1969 mengundang padah. Masa yang terbuka luas ini digunakan sepenuhnya oleh Dap untuk mereka asaskan doktrinisasi Cina Raya sebut Malaysian Malaysia.

Malaysian Malaysia ini berkonsepkan keterbukaan tanpa melindungi hak kaum asal. 1969, apalah sangat nasib orang melayu baik dari segi ekonomi dan pendidikan jika dibandingkan dengan cina.Pada pilihanraya kali ini DAP telah bekerjasama dengan PAS.DAP menjalankan cucukan jarum kepada bangsa Cina sementara PAS pula menjalankan jarum mengasut orang-orang Melayu dengan jarum kemiskinan dan mengkafirkan pemimpin2 UMNO dan penyokong-penyokongnya. 

Berlandaskan ini maka keputusan pilihanraya 1969 telah mengugat kuasa politik orang Melayu. Di selangor, kedudukan kerusi dun telah seri 11-11.Cina Dap,MCA dan Gerakan sama akhlak akidahnya. mereka akan hanya berpaut pada dahan yang kuat atau lebih tepat menguntungkan.

2 adun MCA telah lompat parti dan menyokong pembangkang. kerajaan melayu jatuh tumbang. kemudian kamu tahu apa yang berlaku seterusnya.Selepas peristiwa 1969, politik melayu beransur-ansur stabil dan semakin kukuh.

Dasar ekonomi baru telah mewajib syaratkan beberapa kepentingan melayu yang mesti  dijaga dan dipertahankan.Dato haron adalah pelaksana tegar dasar ekonomi baru. Antara kejayaan utama Dato Haron adalah mewajibkan bangsa melayu menduduki kawasan strategik bandar-bandar utama sekitar selangor dan kuala lumpur. 

Bukan sekadar itu malah perbandaran baru juga telah diwujudkan. Subang jaya antara prime location perancangan luar biasa Dato Haron.

Perkara membentuk dominasi melayu dalam semua bidang terus ampuh sehinggalah ianya mula diancam oleh manusia melayu paling munafik, bernama Anwar bin Ibrahim.Anwar bukan sahaja menghentam dasar pro melayu malah dia jua sanggup menggadaikan maruah islam demi meraih semaksima undi bangsa lain.

Anwar membaca gelojak didih rasa ketidakpuasan hati-hati kafirin. Setelah mengenalpasti item-item utama kehendak kafirin, Anwar telah melontarkan buah dadu kepada mereka.Anwar kata, kita hapuskan DEB!..Mereka bertepuk tangan.Anwar kata kita sokong lina Joy untuk murtad !
kafirin bersorak gembira.

Anwar kata kita sokong dasar meritokrasi !..bangsa cina terus melompat kesukaan.Akhir sekali anwar melambungkan dadu terbesar, kita hapus perkara 153 ! .Inilah sumbangan terbesar bapak munafik melayu bernama Anwar ibrahim.
Kekonsistensi penghancuran hak islam dan melayu rupanya semakin parah apabila ia diteruskan oleh PAS yang telah hilang tuju.

Nama-nama besar petualang Islam/melayu yang menyokong dasar DAP seperti Khalid Samad, Nik aziz,Nizar Jamaludin,Mahfuz Omar,dr Zulkifli Ahmad,dr Mariah,dr Syed Azman,Salahudin Ayob,Kamarudin Jaafar,dr Hatta Ramli telah berdiri sama tegak dengan sebarisan lagi pembangsat melayu dalam PKR yang diterakan namanya seperti Khalid Ibrahim,Suhaimi Shafie,Azmin Ali,Saifudin Nasution,Nik Nazmi, Zuraidah Kamarudin,Nurul Izah dalam agenda membangsatkan institusi Islam,Melayu dan raja-raja di Malaysia.

Cina raya lahanat DAP bertepuk riang dan ria. Kerana bagi mereka tak sampai 2 tahun mereka berjaya mewujudkan sebarisan petualang anak bangsa melayu yang sanggup menghancurkan hak yang sedia ada.Ini adalah kejayaan luar biasa. Extraordinary dan sungguh menakjubkan.

Hari ini Cina raya sudah semakin kuat gelombangnya. Bapa komunis Malaysia, Lim Kit Siang sudah pasti kerap membisikkan kejayaannya di telinga penyundal utama Lee Kuan Yew.Ingat lagi kata aku ? cina walaupun berbeza namun atas dasar kepentingan bangsa, mereka boleh bersatu.

Baru2 ini dalam kenyataan terbarunya, Chua Soi Lek dan 5 pimpinan tertinggi MCA sudah berkira-kira untuk 'memikirkan semula' hala tuju MCA. 

kata MCA ;

Para pemimpin MCA berdiri teguh di belakang presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang memberi amaran bahawa masyarakat Cina akan kehilangan perwakilannya dalam kerajaan sekiranya parti itu kalah teruk dalam pilihan raya umum akan datang.
Sejak malam tadi, ibu pejabat parti telah mengeluarkan sekurang-kurangnya lima kenyataan pelbagai pemimpinnya yang menyokong kenyataan Chua bahawa MCA akan "membincangkan" kedudukannya dalam kerajaan jika prestasinya seburuk dalam pilihan raya umum 2008.'

kata mca lagi ;
Bersetuju dengan kenyataan Chua itu, ketua penerangan MCA, Heng Seai Kie berkata parti itu akan dianggap tidak relevan lagi jika ia tidak mencapai kemenangan di peringkat negeri dan pusat dan tidak lagi akan dapat mewakili masyarakat Cina.

"Jika masyarakat Cina menolak MCA untuk mewakili mereka, maka MCA tidak ada pilihan tetapi menyemak semula kedudukannya dalam arus politik nasional," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

akhir sekali setiausaha agung mca berkata ;
"MCA tidak pernah berganjak daripada prinsip ini. Dengan kata lain, jika MCA hilang sokongan majoriti rakyat Cina Malaysia, MCA akan kehilangan tempat berpijak dalam arus politik perdana Malaysia.

"Jika ini berlaku, MCA mesti menjalankan satu kajian semula yang komprehensif mengenai peranan dan kedudukan parti kita, dalam kerajaan negeri dan pusat," kata Kong.

Ingatlah wahai Melayu semua bahawa kalau bukan kita yang mempertahankan agama,bangsa dan negara siapa lagi yang akan mempertahankan untuk itu semua.Janganlah dik kerana politik sempit dan kuasa segalanya kita pergadaikan ingatlah kepada anak cucu,cicit dan jenarasi kita akan datang.

FirmanNya dalam Ibrahim ayat 22 bererti :--

Dan berkatalah syaitan setelah selesai perhitungan,"Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepada kalian janji yang benar dan aku pun menjanjikan kepada kalian janji yang aku mungkiri.Aku tidak mempunyai kekuasaan (untuk memaksa) Kalian.Aku hanya merayu kalian lalu kalian ikuti rayuanku.Kerana itu janganlah kalian menyesali aku tetapi sesalilah diri kalian sendiri.Aku tidak dapat menolongi kalian dan kalian tidak dapat menolongku.Aku tidak menyuruh kalian mempersekutukan aku dengan Allah dari dahulu".Sesungguhnya orang yang aniaya mendapat azab yang keras.

Orang2 yang bodoh ramai yang terpukau oleh rayuan orang2 yang merayunya dengan segala dalil.Apa yang dikatakan yang kononnya wali2,ulama'2,tok2 guru,orang2 yang berilmu dan sebagainya sering memperdayakan.Semua janji mereka hanya tipu helah dan hanya bisikkan syaitan durjana.Ingatlah bahawa surga dan neraka hanya Allah yang layak menentukannya.

Apa yang sebaiknya di dunia ini kita kerjakan apa yang perlu.Bekerjalah untuk mencari rezeki bagi diri dan keluarga kamu dan beribadatlah dengan bersungguh-sungguh untuk bekalan akhirat kelak.Jika kita miskin hidup merempat maka hendak beramal pun susah.Dan harus diingatkan bahawa jika negara mengalami kekacauan akibat tersalah pilih pemimpin kita juga yang akan mengalami penderitaan.Ingatlah sejarah bagaimana negara terjajah sebegitu lama semuanya angkara petualang-petualang negara.

Ingatlah demi maruah agama,bangsa dan negara janganlah jadikan diri kita Si Kitol moden yang akan menyusahkan anak bangsa kita kerana tamak dan gilakan kuasa.Negara kita sekarang ini sudah aman makmur dan rakyatnya saling hormat menghormati tanpa mengira kaum dan agama kekalkan,jangan pula kita jadi pengkianat untuk merosakkannya pula. Marilah kita bersatu mempertahankan maruah agama dan bangsa yang semakin diinjak-injak oleh mereka yang dengki dengan keharmonian yang kita kecapi ini.Marilah kita bersatu mempertahankan kedaulatan bangsa dan negara kita. Bersatulah!..

1 comment:

  1. brsama-sama kita sbg rakyat Malaysia mnjaga n mmprtahankn kedaulatan ng ...

    ReplyDelete