Saturday, July 2, 2011

Nakhoda mata buta dalam bahtera PAS membawa bahtera menuju kehancuran..


Percubaan kali kedua Mat Sabu yang akhirnya menobatkan gelar pangkat Timbalan Presiden PAS Malaysia dengan mengenepikan mantan Timbalan Presiden, Nasharudin Mat Isa dan Tuan Ibrahim Tuan Man selaku tokoh-tokoh favourite ulama, adalah kejayaan terpenting beliau selaku ahli politik PAS.

Memetik kata-kata Mat Sabu tidak akan menyerang Bro Anuwar Bin Ibrahim, "...Bila beliau tidak lagi berada dan memegang jawatan dalam parti Umno, kenapa pula hendak menyerangnya?" .. timbul di pemikiran kita, betapa mudah Al-Juburi (Anwar Ibrahim bukan Ee kata Mat Sabu yang bagi gelaran..hehe..) itu dimaksumkan dan betapa mudah pula agenda perjuangan menuntut kebenaran disisihkan.

Adakah benar kepimpinan ulama dalam PAS tidak agresif seperti kata Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS dan ulama Pas dikatakan hanya semata-mata menjadi 'ular dalam semak'? Adakah kata-kata itu membenarkan sebelum ini, ada ulama PAS yang cuba dan berusaha untuk menyatukan PAS dengan Umno sehingga mengakibatkan runtuhnya pengaruh ulama di hati kalangan perwakilan PAS? Adakah benar, bagi mengekalkan pengaruh dalam PAS untuk terus menyokong kes Liwat & China Doll, maka Bro Anuwar Bin Ibrahim telah awal-awal menyusun orang-orangnya di dalam PAS dan berjaya dalam pemilihan kali ini? Adakah dengan menjadi Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu telah 'menyucikan dosa' khalwat tegar negara, sepertimana dia sendiri memberi gelar Anwar Al Jubri dalam ceramah di masa lalu?Jika inilah yang terjadi, maka percayalah bahawa rasukan Iblis Laknatullah sedang bergentayangan dalam PAS dan parti itu sedang menuju kehancuran atas ciptaan mereka sendiri.
 
Sejarah Islam telah menceritakan bagaimana seorang Wazir Kerajaan Bani Abbas pada zaman Khalifah Al-Muktasim berkerjasama dengan bangsa Tartar yang kafir dan musyrik kerana bencikan khalifahnya sendiri. Didalam kerjasama tersebut, Wazir itu telah membuka rahsia kelemahan kerajaannya sendiri kepada bangsa Tartar dan sekaligus kaum kafir itu berjaya menumbangkan kerajaan Islam tersebut.

Di rantau Asia Tenggara ini juga kita dapat melihat bagaimana kerjasama dengan pihak kafir berakhir dengan kerugian. Lihat saja bagaimana di Indonesia ada gerakan Muslim yang sudi bekerjasama dengan gerakan komunis kerana bencinya kepada pemerintah Islam, dan mahu berebut kuasa dari mereka. Tetapi akhirnya gerakan mereka bersama gerakan komunis itu juga tumbang kerana prinsip perjuangan yang tak sama setelah mendapat kuasa pemerintahan.

Di Malaysia, kita kini menyaksikan satu kumpulan yang mengaku Islam iaitu PAS, yang berkerjasama dengan gerakan kafir yang lain iaitu DAP dan PKR atas matlamat mahu menumbangkan Umno demi kuasa. Kita lihat mereka bersekutu dengan menagih bantuan dari kumpulan kafir itu diatas matlamat yang sama, iaitu untuk menjatuhkan pemimpin Islam yang diamanahkan Allah untuk memerintah negara.

Di dalam kerjasama antara pihak PAS dan kafir ini, awal-awal lagi kita dapati perjanjian kerjasama mereka tidak memihak kepada Islam kerana dalam perjanjian tersebut termaktub persefahaman bahawa jika PAS mahu bersama dengan PR, matlamat pembentukan dan melaksanakan hukum syariat (hudud) dan Negara Islam mesti di gugurkan.
Dan selepas Muktamar yang baru berlangsung, matlamat kafir untuk meneutralkan PAS telah termakbul. Ternyata perjuangan negara Islam PAS terus dihapuskan dan diganti dengan negara berkebajikan. Seluruh umat Islam didalam negara terkedu melihat betapa lemahnya PAS didalam kerjasama dengan kafir DAP dan PKR.

Tetapi, jika di tanya kepada mereka mengapa begitu taksub kepada kerjasama dengan kumpulan kafir sebaliknya mengetepikan perpaduan sesama muslim, dan mengapa tidak berjuang secara solo seperti dulu..? Jawapan mereka kononnya ini adalah satu strategi politik. Mereka juga memberi alasan bahawa Rasulullah SAW sendiri pernah berkerjasama dengan kaum musyrikin di Makkah dan Madinah.

Dan untuk menguatkan hujah serta bagi menunjukkan tindakan mereka itu betul, mereka sering menggunakan fakta-fakta sejarah Rasul. Tetapi mereka memutarbelitkan semua fakta tersebut dan mengambil fakta yang akan menguntungkan mereka sahaja. Mereka menyembunyikan beberapa fakta demi kepentingan mereka sendiri.
Pernahkah pemimpin-pemimpin PAS menceritakan bagaimana Rasulullah SAW dan kaum Muslimin di Madinah juga pernah di tipu oleh musyrikin laknatullah? Sudah tentulah tidak kerana ia hanya akan merugikan kerjasama mereka dengan DAP dan PKR didalam gabungan Pakatan Rakyat.

Terdapat di dalam Hadis yang di riwayatkan oleh Anas r.a, bahawa Rasulullah pernah menyuruh sahabat menghantar daging kambing yang di sembelihnya kepada jiran-jiran yang terdiri dikalangan orang Yahudi. Rasulullah ingin menunjukkan betapa bertoleransi nya umat Islam terhadap penganut Yahudi dan Nasrani di Madinah. Tetapi sikap yang baik ini mereka balas dengan cara jahat.

Mereka memendam hasad dan dengki terhadap kemajuan umat Islam ketika itu dan mereka tikam umat Islam dari belakang. Kumpulan kafir ini dengan senyap senyap memberi bantuan kepada musuh Islam bagi tujuan memerangi Rasulullah SAW di Madinah. Jelas disini bahawa sifat kaum musyrikin itu memang tak patut umat Islam percayai.
Inilah yang harus dijadikan pengajaran kepada semua kumpulan muslim di Malaysia. Mengapa mesti bergabung dengan pergerakan musyrikin untuk memperolehi kekuatan? Mengapa tidak bergabung saja dengan kumpulan umat Islam yang ada untuk menjadi lebih kuat?
Ini bukan saja dapat menguatkan kuasa yang dimiliki oleh kumpulan muslim, tetapi ia juga akan mengukuhkan perpaduan umat Islam itu sendiri. Inilah yang dituntut dalam ajaran Islam, bukannya mengikut telunjuk kafir untuk memerangi pemimpin Islam sendiri.

Renungkanlah firman Allah yang bererti :--

Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya)." - [Al Quran Surah Ali Imran ayat 118-120]

Sedarlah, hakikat perjuangan bangsa adalah satu keperluan bagi memastikan Islam terlaksana dengan fitrah manusia dengan syarat ia adalah wasilah. Matlamat kekal sebagai Islam dan keredhaan Allah.Sungguh kerdil jiwa manusia-manusia PAS dan PKR. Dalam tubuh mereka jiwanya kosong. Sinonim dengan lambang kosong pada bendera mereka. Tiada roh dan semangat sayangkan bangsa yang berteraskan perjuangan Islam.

Yang ada hanya semangat ketaksuban pada parti. Nafsu serakah laparkan undi bangsa lain hingga sanggup meludah, mencerca, menghina, mempertidakkan, memperlekeh waima menjual bangsa dan asal usul jati diri untuk melahap dengan rakus undi si kafir harbi laknatullah.
Matlamat mereka bukan mencari keredhaan Allah. Niat manusia seperti Anwar Ibrahim, Nik Aziz dan Hadi Awang ialah untuk mendapatkan keredhaan undi – sasaran mereka kaum Cina DAP si kafir harbi laknatullah.
Pas dan PKR mesti dilihat sanggup memaki hamun bangsa sendiri dan menggadai nilai bangsa Melayu, DAP si kafir harbi laknatulah mengundi Pas dan PKR.

Pada pendapat Ee Pas dan PKR membuang segala cirri-ciri Melayu untuk undi mereka, Cina DAP si kafir harbi laknatullah masih kuat dan kekal dengan semangat tebal racis dan chauvinis pekat perkaumannya.Hakikatnya, dunia mengakui orang Cina amat terkenal sebagai bangsa yang amat kuat semangat perkauman (the most racist nation in the world, but tactically can cover it through the use of words and wealth).

SESUNGGUHNYA JANJI ALLAH ITU BENAR...FimanNya dalam Al Baqarah 120 yang bererti :--

 "Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redha dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka. Katakanlah 'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. Dan sesungguhnya jika kamu memilih untuk mengikuti kemahuan Yahudi dan Kristian ini setelah datang kepada kamu illmu (Al Quran), maka ALLAH tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu".

Isteri yang soleh sudah pasti akan mendoakan kebaikan dan kesejahteraan suaminya,malah syurga bagi isteri adalah dibawah tapak kaki suami.Itulah yang gambaran betapa soleh ,taat dan setianya khawarij PAS kepada suaminya sumbang mahramnya DAP yang terkenal anti kepada Islam.

 Secara rasminya khawarij PAS telah menjalankan tugas tugas khas sebagai tunggangan rasmi DAP. Kesetiaan tak berbelah bagi ,kasih dan sayang mereka terhadap DAP diterjermahkan kepada doa agar Allah menyelamatkan perjuangan DAP.

Konvensyen DAP Pulau Pinang 2010 ,YDP PAS Tanjong Ustaz Yaacob Umar mendoakan agar perjuangan DAP diberkati oleh Allah.Bacaan doa bagi memohon kesejahteraan para peserta persidangan tersebut selain meminta pertolongan dan rahmat Allah Taala agar memberkati majlis dan perjuangan parti berkenaan adalah sesuatu yang asing bagi mana-mana DAP sebelum ini.Bacaan doa itu dipimpinkan yang dipertua PAS Tanjung, Yaacob Omar yang turut menegaskan Islam adalah untuk semua umat manusia tanpa mengira kaum, fahaman politik.

DAP turut sama bersama PKR memperjuangkan IFC,kebebasan beragama.Semua orang tahu betapa buruknya kesan IFC,Kini khawarij PAS pula mendokong perjuangan DAP. DAP menentang pelaksanaan hudud dan qisas di Terengganu pada 1999 apabila Lim Guan Eng sendiri mendesak agar khawarij PAS menghentikan niat mereka. Barangkali ramai yang terlupa betapa Guan Eng,Kit Siang dan Karpal amat tegas dan konsisten menentang pelaksanaan hudud dan qisas.

 Sedangkan Nik Aziz pun diherdiknya mereka,apalah sangat dengan seluruh penyokong khawarij PAS. Mereka hanya dipandang sebagai hamba dan tentera semut untuk melaksanakan agenda perjuangan DAP.Secara tidak sedar,khawarij PAS berjaya di liberalkan oleh DAP dan PKR,keterbukaan mereka melambangkan londeh dan gadai apa saja asalkan matlamat mendapatkan tahta dan kuasa tercapai.Khawarij PAS yang sudah mengorak langkah 'bergerak' kehadapan ,secara rasmi meninggalkan perjuangan hudud dan negara Islam apabila bersetuju untuk memperjuangkan ketuanan Anwar dan Middle Malaysia.Nakhoda buta yang pincang dalam sebuah kapal di tengah lautan pasti akan menengelamkan kapal dan kelasinya begitulah parti PAS kini di nakhodai oleh mereka yang licik seperti Mat Sabu dan lainnya yang anggup mengenepikan kononnya golongan ulama' dalam PAS hanya kerana memperjuangkan kegilaan kuasa mereka. 


No comments:

Post a Comment