Sunday, July 31, 2011

Menjadi Drakula dan Burung Hantu setiap malam berCeramah basi cerita basi Khawarij PAS menghasut rakyat..bertaubatlah..


Politik Khawarij PAS tidak dapat lari daripada kafir mengkafirkan orang lain. Mereka mempercayai apabila menyertai dan perjuangkan Islam Khawarij PAS maka dijanjikan syurga.Khawarij PAS mula seperti kita sedia maklum dengan sikap munafik,angkuh,busuk hati dan cukup gemar mengelar umat Islam yang tidak sehaluan sebagai kafir.

Apa yang diceramahkan oleh Pemimpin2 Khawarij PAS dengan ronda dari satu tempat kesatu tempat setiap malam menjadi burung hantu dan kadang kala berubah menjadi Drakula..mereka menjadi Drakula dengan menghisap jiwa rakyat untuk membenci kerajaan.Isu yang diutarakan pun dah tak releven lagi. Tetapi isu-isu seperti ini kalau untuk si bingai dan baghal,mereka ni memang seronok nak dengar sebagai pengukuhan minda yang semakin bengap...
 
Antara Isu2 Yang Menjadi Modal 

1. Jet pejuang hilang engin
2. Kapal selam tak boleh menyelam
3. Kenaikan harga barang...GST
4. Buku Jingga sikit-sikit
5. Penubuhan KERABAT - Isu pengagihan tanah 20 ekar untuk bekas tentera
6. Perhimpunan BERSIH 2 kononnya kerajaan bersikap kejam dan sebagainya..
7.Isu hadis dan Quran.
8.Isu agama, bangsa dan pelbagai isu dengan pembohongan,propaganda dan fitnah menghasut rakyat untuk membenci kerajaan UMNO.

Penceramah jemputan ustaz Lim dari DAP dan ustaz Subra dari PKR..maka bertepuk gemuruh..bertakbirlah mereka bila ustaz2 kesayangan mereka mengutuk menghina dan mengaibkan agama dan bangsa sendiri..

Kenapa Doa2 dan Solat Hajad PemimpinKhawarij PAS yang bergelar Ulama' tidak terkabul Allah..

1. Pengikut-pengikut PAS sekalian bukannya tak tahu apa yang Tuhan suruh dan larang, tetapi dorang belum tunaikan hak-hakNya. Hak apa? Tuhan kan kata semua muslim itu bersaudara, tapi PAS kata hanya dorang saja yang Islam..yang lain tu agama palsu..
2. Pemimpin-pemimpin PAS sekalian tak pernah lupa untuk baca ayat Quran serta terjemahan dalam majlis atau ceramah dorang, tapi pemimpin PAS lupa nak melaksanakan isinya.
3. Pengikut PAS dan pemimpin dorang telah mengakui Syaitan laknatullah sebagai musuh, tapi dorang masih mentaatinya dan bersetuju dengan ajakkannya untuk bermusuh sesama Islam. Jangan lupa Nik Aziz pun pernah kata sanggup berkawan dengan syaitan ye…
4. Pemimpin PAS terutama Nik Aziz serta pengikutnya sekalian mengaku dorang termasuk dalam umat Nabi Muhammad S.A.W, tapi dorang double standart didalam mengerjakan sunnah-sunnah Nabi dan memusuhi pulak muslimin yang lain. Nabi tak suruh tu baii..
5. PAS selalu dakwa parti dan pemimpin dorang akan bawa jemaahnya masuk Syurga, tapi dorang tak pernah mengerjakan apa-apa untuk kepentingan Syurga.
6. PAS dakwa pengikut dorang selamat dari siksaan api Neraka, tapi segala tindakan pemimpin PAS dan pengikut dorang nampak sangat menuju kearah sengaja nak melemparkan diri kedalam api Neraka. Tak ke cari nahas tu..?
7. Pemimpin PAS dan pengikut dorang tahu bahawa mati itu pasti, tapi dorang berpolitik macam tidak akan mati serta tak pernah bersiap untuk menghadapi mati.
8. Pemimpin PAS sekalian sibuk meneliti aib atau cela pemimpin kerajaan, tapi dorang tak melihat aib diri sendiri. Apa yang dorang buat semuanya betul dan halal.., orang lain yang bukan dikalangan PAS semuanya tak betul dan Harammm…
9. PAS dan sekalian pengikutnya telah makan dan merasakan nikmat Tuhan melalui pentadbiran pemimpin Islam lain dalam kerajaan, tapi dorang masih belum bersyukur dan berterima kasih atas kurniaan tersebut malah dorang maki hamun pulak pemimpin kerajaan yang diberi amanah oleh Tuhan.
10. Dah berapa ramai pemimpin terdahulu PAS dikuburkan mayat-mayatnya antara kita, tapi semua jemaah PAS tak mahu ambil contoh dari kekhilafan mereka. 

Di dalam masjid pula, ceramah,takzirah dan debat mereka penuh kesombongan memerangi sesama Islam dan menolak ukhuwah islamiah dengan Umno..Bagaimana ALLAH nak makbulkan doa pecacai2 pas kalau para pemimpin yang memimpin solat hajat tu terdiri drp orang2 yang mulut (celupar). Di mana saja mereka bersyarah, hanyat kata2 cela saja yang keluar dari mulut mereka... sasarannya UMNO dan para pemimpinnya.Ee syorkan semoga pas kerap-keraplah mengadakan solat hajat Semoga banyak lagi cerita2 pelik terbongkar mengenai diri mereka dan para sahabatnya.

Pada pendapat dan pandangan Ee  Doa mereka tidak dimakbulkan kerana mereka telah lupa kerja dakwah yang menjadi keutamaan Rasullah. Mereka hanya berpolitik. Ceramah mereka adalah politik belaka. Bukan dakwah. Sebagai contoh Ee kisahkan sebuah masjid berdekatan ditempat Ee tinggal. Masjid ini dikuasai Ahli Jawatankuasa dari Pas. Pada setiap hari Jumaat ada ceramah agama dimasjid itu yang diundang dari kalangan Pas. Penceramah ini akan berceramah berselang seli dengan politik. 5 minit berceramah kemudian berpolitik hampir 20 minit. Politik lebih dari dakwah. Akhirnya dengan kuasa Allah jawatankuasa ini telah ditukarkan kepada orang lain. Mereka dikalangan Pas ini tidak berpuas hati dan bertindak memulaukan masjid berkenaan. Ada yang tidak ke masjid lagi dan ada yang ke masjid lain. Inilah sikap mereka. Inilah Islam Pas.

PAS berpolitik yang menghalalkan agama hanya untuk kegunaan politik peribadi PAS sahaja... adakah PAS layak meminta-minta dari Tuhan kalau dorang terdiri dari golongan yang lalai dan mendustakan apa yang dituntut oleh agama?


Dan (orang2 berakal itu ialah) orang-orang yang menghubungkan (tali silaturrahmi) sebagaimana diperintah Allah agar dilaksanakan.Dan mereka takut kepada Tuhan mereka dan hisab yang buruk. Ar Ra'd ayat 21.

Dalam kontek perhubungan antara manusia sesama manusia Islam begitu menitik beratkan hubungan sesama manusia agar diperkemaskan.Kekuat agama itu adalah atas sebab bersatunya penganut,agama akan menjadi lemah jika penganutnya berpecah belah.Dalam soal inilah Nabi Muhammad saw sering mengingati umat nya supaya bersatu,maka ditunjuki dalam solat 5 waktu berjemaah.Bila berjemaah bahu membahu dan disuruhnya merapatkan saf dan lurus.Begitu halus tunjuk ajar Allah melalui RasulNya.

Kita sebagai umat Muhammad sepatutnya faham akan maksud yang tersirat mahu pun tersurat sewaktu solat,bermakna Allah dan RasulNya mengkehendaki agar kita sebagai penganut agamaNya sentiasa bersatu bukan saja dalam solat malah dalam segala hal. Jika penganut Islam berpecah belah bermakna agama Islam itu lemah.Oleh itu marilah kita bersama-sama mengeratkan lagi tali silaturrahmi antara kita demi kebaikan agama,bangsa dan negara.Janganlah kita sebagai hamba Allah dan ummat Muhammad menderhakai apa yang diajar didalam kalamNya dan melalui dakwah RasulNya..Renung2kanlah..

No comments:

Post a Comment