Sunday, September 25, 2011

Sifat-sifat Munafik Terserlah dalam Jiwa Sanubari pemimpin2 PAS..Ingatlah Allah Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui..


Hadis riwayat Ibnu Masud ra., ia berkata: 
Ada tiga orang yang berkumpul di dekat Baitullah, dua orang dari Quraisy dan seorang dari Tsaqafi atau dua orang dari Tsaqafi dan seorang Quraisy. Mereka adalah orang-orang yang memiliki sedikit pemahaman agama yang selalu disibuki oleh urusan perut mereka. Salah seorang di antara mereka berkata: Apakah kamu berpendapat bahwa Allah akan mendengar apa yang kita bicarakan? Seorang lagi menjawab: Allah akan mendengar apabila kita mengeraskan suara dan tidak akan mendengar jika kita merendahkan suara. Yang lain lagi membantah: Jika Allah mendengar bila kita mengeraskan suara, maka Dia pasti akan mendengar bila kita merendahkan suara pembicaraan! Lalu Allah menurunkan ayat: Dan kamu sekalian sekali-kali tidak dapat bersembunyi dari persaksian pendengaran, penglihatan dan kulit kalian terhadap kalian. (Shahih Muslim No.4979)

Ee berpandangan bahawa umat Islam PAS adalah umat Islam paling celaka dalam negara ini kerana bertepuk sorak, berseronok dan bangga melihat ayat-ayat suci Al-Quran dipersenda-sendakan oleh kaum kafir harbi laknatullah. Dari sini jelaslah terlalu ramai dajjal2 dalam PAS yang hanya berdiam diri dan menghalalkan apa sahaja demi mencapai matlamat politik sempit mereka. Pemimpin PAS seluruhnya memang mempolitikan agama semata untuk memuaskan hawa nafsu serakah mereka untuk berkuasa.

‏أن رجالا من المنافقين في عهد رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏كانوا إذا خرج النبي ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏إلى الغزو تخلفوا عنه وفرحوا بمقعدهم خلاف رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏فإذا قدم النبي ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏اعتذروا إليه وحلفوا وأحبوا أن يحمدوا بما لم يفعلوا فنزلت ‏ ‏لا تحسبن الذين يفرحون بما أتوا ويحبون أن يحمدوا بما لم يفعلوا فلا تحسبنهم بمفازة من العذاب ‏

"Pada zaman Rasulullah s.a.w orang munafik selalu tidak menyertai peperangan, malah mereka bergembira dengan sikap mereka tidak bersama Rasulullah s.a.w. Apabila Nabi s.a.w kembali, mereka mengemukakan berbagai alasan kepada baginda sambil bersumpah dan mengharapkan pujian terhadap apa yang mereka tidak lakukan. Lalu Allah s.w.t menurunkan ayat : Jangan sekali-kali engkau menyangka wahai Muhammad bahawa orang-orang yang bergembira dengan apa yang telah mereka lakukan itu dan mereka pula suka dipuji dengan apa yang mereka tidak lakukan, maka jangan kamu sangka mereka akan terselamat dari seksa " [Hadith Sahih Riwayat Muslim


Ee masih ingat bagaimana Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dauk Nik Abdul Ajis bersama para pemimpin Islam dan bukan Islam negara membantah keras cadangan paderi yang pernah dibuang oleh gereja Jerman kerana sikap Islamophobianya.
Masih segar dalam lipatan ingatan Ee Nik Ajis berkata rancangan paderi di Amerika Syarikat untuk membakar al-Quran sebagai sempena ulang tahun kesembilan serangan pengganas ke atas Pusat Dagangan Dunia (WTC) sebagai tindakan di luar jangkaan manusia.Menteri Besar Kelantan itu berkata, Allah Taala akan laknat jika ada pemimpin agama seperti itu.

"Kalau kata komunis bakar atau nak bakar al-Quran itu munasabah kerana mereka tiada beragama, sedangkan paderi Kristian adalah orang yang berilmu dan boleh membuat kajian mengenai agama Islam dalam pelbagai bahasa, kata Nik ajis.

Pada Ee inilah kata-kata terbaik Nik Ajis tapi itu sebelum tercetusnya sokongan tidak berbelah bagi terhadap mengagongkan kominis sebagai Wira Negara oleh bapak kominis Mat Sabu.Nak kata nyanyuk..memang sah orang tua ni dah nyanyuk..Dulu kutuk kominis kini Nik Ajis dan penyokongnya pula yang sokong kominis gara2 kebengkerapan idea untuk mengampu DAP oleh Mat Sabu..

Pada Ee jika difikirkan kembali, bagaimana seorang tokoh parti yang memperjuangkan 'Negara Berkebajikan' sanggup memberi tabik hormat kepada pengganas yang membiarkan saudara seIslamnya mati hidup-hidup di dalam baraan api yang marak.Ee juga berpendapat sepatutnya pemimpin PAS dan penyokong PAS lainnya malu mempunyai Timbalan parti seperti Mat Sabu. Sudahlah fakta sejarah yang dinyatakan itu salah, diberikan tabik spring pula kepada anjing komunis itu, malah sanggup menidakkan kekejaman Mat Indera keatas Isteri anak-kanak anggota polis Melayu Islam yang tidak berdosa.

Didalam sebuah riwayat dari Zaid bin Thabit r.a :-

‏أن النبي ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏خرج إلى ‏ ‏أحد ‏ ‏فرجع ناس ممن كان معه فكان ‏ ‏أصحاب النبي ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏فيهم فرقتين قال بعضهم نقتلهم وقال بعضهم لا فنزلت ‏ ‏فما لكم في المنافقين فئتين ‏

"Ketika Nabi s.a.w keluar ke peperangan Uhud, sebahagian daripada tentera yang mengikuti baginda membelot menyebabkan para sahabat menjadi dua pasukan. Sebahagian daripada para sahabat berkata: Kita akan membunuh mereka, manakala sebahagian lagi berkata: Kita tidak boleh membunuh mereka. Lalu Allah s.w.t menurunkan Ayat 'Yang bermaksud: Maka apakah yang menyebabkan kamu berpecah menjadi dua golongan kerana kaum munafik itu'


Ee juga masih ingat bagaimana Nik Ajis cuba memujuk DAP pada 4 hb Ogos 2001.Demi untuk menghalalkan hubungan haram antara PAS dan DAP Nik Ajis sanggup menjatuhkan aib PAS dan membuka pekong yang selama ini disimpan rapi asalkan mendapat dakapan mesra Karpal yang didadanya ada bulan bak kata Nik Ajis.

"Bukan saja dalam manifesto,dalam Perlembagaan PAS sendiri tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan negara Islam,dia (DAP) boleh tengok dan baca perlembagaan itu".

Kini beliau tanpa rasa malu menelan kembali kata-kata celakanya kononnya nak menubuhkan kembali hudud dan menegakkan kembali Negara Islam di Kelantan.Jika dulu sanggup berlutut dan membuang apa yang diperjuangkannya semata untuk mendapat dakapan mesra DAP.Pada pendapat Ee wajarkah pemimpin2 PAS yang bercakap penuh putar belit dan penuh kemunafikan itu mendapat tempat di negara ini dan diangkat menjadi pemimpin Islam?..sedangkan Islam tidak mengajar pengikutnya bercakap begitu.

Ee rasakan bahawa pemimpin-pemimpin dan ulama' PAS terlalu berani memberi fatwa berkenaan dengan jihad dan mati syahid, seakan-akan mereka sudah berpakat dengan Allah Subhanahu wa Ta'ala dalam dua perkara di atas.Menurut mereka menentang orang-orang UMNO itu adalah jihad dan apabila mati kerana menentang itu, maka matinya mati syahid. Begitu mudahnya mencapai maqam jihad dan syahid di kalangan mereka. Sedangkan pengertian jihad itu sendiri ada dua, itu dari segi bahasa dan istilah. Dari segi bahasa, Muhammad Asad mengatakan, bahawa jihad bermakna mengerahkan segala daya dan upaya untuk melenyapkan kejahatan.

Bagaimanapun, tidak ramai ummat Islam memahami pengertian jihad dalam konteks ini. Kerana menurut pemahaman umum, jihad itu adalah berperang melawan kuffar dengan senjata, jika mati dalam peperangan itu adalah mati syahid.
Apakah kata2 atau fatwa PAS terutama Presiden Parti Hadi Awang dan Mursydul Am PAS Nik Ajis telah mendapat wahyu dari Syaitan atau Iblis yang tidak berhenti untuk menjahanamkan hamba2 Allah seperti yang dipintanya pada Allah seperti dalam Al Quran?..

Parti Islam Semalaysia ataupun PAS sangat sinonim dengan mencipta pembohongan demi pembohongan.Mereka pemimpin PAS sanggup menjadi munafik asalkan apa yang dihasratkannya dapat dicapai.Mereka sanggup melakukan apa saja hatta menggunakan agama sebagai batu loncatan asalkan hasrat untuk memerintah negara dapat dicapai..Ee dapat rasakan bahawa sifat-sifat munafik begitu terserlah dalam jiwa sanubari pemimpin-pemimpin PAS.Apakah pemimpin munafik begini layak untuk menjadi pemimpin kepada masyarakat Islam negara ini?..Sedangkan Allah dan NabiNya begitu membenci sifat2 munafik..Allah Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui..Bertaubatlah!..

Hadis Abdullah bin Amru r.a katanya: Rasulullah saw bersabda :

‏أربع من كن فيه كان منافقا خالصا ومن كانت فيه ‏ ‏خلة ‏ ‏منهن كانت فيه ‏ ‏خلة ‏ ‏من نفاق حتى يدعها إذا حدث كذب وإذا عاهد غدر وإذا وعد أخلف وإذا خاصم ‏ ‏فجر

"Ada empat perkara jika sesiapa yang mempunyai empat perkara tersebut, maka dia merupakan orang munafik. Sesiapa yang bersifat dengan salah satu daripadanya bererti dia bersifat kemunafikan, sehinggalah dia meninggalkannya iaitu apabila bercakap dia berbohong, apabila membuat persetujuan dia mengkhianati, apabila berjanji dia menyalahi dan apabila berlaku pertikaian dia melampaui batas" [Hadith Sahih Riwayat Muslim]

Pada hari Akhirat kelak, setiap wajah orang Islam bersinar-sinar dipacari oleh Nur, dan nur tersebut akan padam jika dia seorang munafik. Diriwayatkan oleh Jabir bin Abdullah r.a: Diriwayatkan daripada Abu Az-Zubair r.a katanya:

‏يسأل عن الورود فقال ‏ ‏نجيء نحن يوم القيامة عن كذا وكذا انظر أي ذلك فوق الناس قال ‏ ‏فتدعى الأمم بأوثانها وما كانت تعبد الأول فالأول ثم يأتينا ربنا بعد ذلك فيقول من تنظرون فيقولون ننظر ربنا فيقول أنا ربكم فيقولون حتى ننظر إليك ‏ ‏فيتجلى لهم يضحك قال فينطلق بهم ويتبعونه ويعطى كل إنسان منهم منافق أو مؤمن نورا ثم يتبعونه وعلى جسر جهنم ‏ ‏كلاليب ‏ ‏وحسك ‏ ‏تأخذ من شاء الله ثم يطفأ نور المنافقين ثم ينجو المؤمنون ‏ ‏فتنجو أول ‏ ‏زمرة ‏ ‏وجوههم كالقمر ليلة البدر سبعون ألفا لا يحاسبون ثم الذين يلونهم ‏ ‏كأضوإ نجم في السماء ثم كذلك ثم تحل الشفاعة ويشفعون حتى يخرج من النار من قال لا إله إلا الله وكان في قلبه من الخير ما يزن شعيرة فيجعلون بفناء الجنة ويجعل أهل الجنة يرشون عليهم الماء حتى ينبتوا نبات الشيء في السيل ويذهب حراقه ثم يسأل حتى تجعل له الدنيا وعشرة أمثالها معها

"Bahawa beliau pernah mendengar Jabir bin Abdullah r.a ditanya tentang kebangkitan di akhirat. Maka beliau berkata: Kita dibangkitkan pada Hari Kiamat begini dan begini. Lihatlah! Ertinya: Kedatangan manusia itu mengikut darjat masing-masing. Lalu dipanggil umat-umat dengan berhalanya dan apa yang mereka sembah suatu ketika dahulu, secara berturutan. Setelah itu, Tuhan datang kepada kita lalu berfirman: Siapakah yang kamu tunggu? Maka mereka pun menjawab: Kami menunggu Tuhan kami. Allah berfirman: Akulah Tuhan kamu. Mereka akan berkata: Sehingga kami melihatMu dulu. Terserlah pada mereka Tuhan tertawa. Lalu Dia membawa mereka dan mereka pun mengikuti-Nya. Setiap seorang di antara mereka samada munafik atau mukmin akan diberi nur iaitu cahaya. Kemudian mereka mengikuti cahaya tersebut melalui jambatan Neraka Jahanam, terdapat besi-besi pengait dan berduri yang boleh meragut sesiapa saja yang dikehendaki oleh Allah. Kemudian nur iaitu cahaya orang-orang munafik padam, sedangkan orang-orang mukmin selamat. Selamatlah rombongan pertama yang terpancar pada wajah mereka bagaikan bulan purnama seramai tujuh puluh ribu orang tanpa dihisab. Kemudian orang-orang berikutnya seperti terangnya bintang-bintang di langit, demikianlah seterusnya. Kemudian syafaat diizinkan. Mereka pun meminta syafaat, sehingga mereka dapat mengeluarkan dari Neraka sesiapa yang melafazkan:'La ilaha illallah' dan di hatinya terdapat kebaikan seberat biji gandum. Mereka akan ditempatkan di halaman Syurga lalu Ahli Syurga akan memercikkan mereka dengan air sehinggalah daging mereka tumbuh bagaikan tumbuhnya sesuatu tumbuhan selepas banjir dan hilanglah hangusnya. Kemudian dia iaitu orang terakhir meminta, sehingga diberikan kepadanya dunia dengan sepuluh kali ganda " [Hadith Sahih Riwayat Muslim]

Cintailah Negara, Pertahankanlah Negara dan Bangsa kerana mencintai negara adalah separuh dari Iman..Bersatulah! dibawah 1 Malaysia demi Agama,Bangsa dan Negara.

No comments:

Post a Comment