Thursday, September 22, 2011

Dalam PAS baru sehari dua bercakap pasal agama je dah 'diPanggil Ustaz'..Hehehe..



Pada Ee rakyat negara ini  memang sudah faham akan hal PAS dari dahulu memang tidak konsisten dalam memperjuangkan Islam dan Hukum Hudud.Sebenarnya PAS bukanlah mengajar pengikutnya pengetahuan agama sebaliknya mengajar berpolitik cara PAS dengan mengunakan agama untuk menentang pemimpin sedangkan dalam Al Quran mahupun hadis menyuruh kita mentaati pemimpin.Politik cara PAS penuh dengan maki hamun,menghentam,memfitnah,memecah belahkan kaum dan banyak perkara-perkara buruk yang diajarnya kepada para pengikut taksubnya.

PAS tidak boleh hendak salahkan UMNO kerana kegagalan PAS sendiri mempertahankan Hudud di hdapan DAP dan PKR.Pada pendapat Ee perkara yang paling memalukan apabila Haji Hadi menipu rakyat Malaysia bahawa DAP telah menerima hukum Hudud... Tetapi dinafikan sendiri oleh Karpal Singah dan mengugut pula untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Apa nak jadi jika hadapan DAP pun tidak mampu untuk berhadapan mengenai Hudud dan Negara Islam secara tegas inikan pula hendak memerintah negara.Pada Ee ini menunjukan bahawa PAS sebenarnya hanya menjadi perkakas kepada DAP untuk mencipta perluang mereka menakluki negara ini cara memperkudakan PAS secara tidak langsung.

Ee berpendapat takkanlah pemimpin seperti ini dapat diharap untuk melindungi kedaulatan agama Islam... Walaupun PAS sentiasa memusuhi UMNO tetapi UMNO sebaliknya sentiasa bersikap terbuka untuk menerima PAS.. dengan mengadakan muzakarah dan sebaliknya... begitulah ikhlasnya UMNO untuk bersama pemimpin Melayu dan Islam PAS bagi  
membincangkan kepentingan bersama..

Ee ingin membawa kembali akan dakwaan Nik Ajis bahawa Allah mencarut dan samseng adalah jauh terpesong dari ajaran Islam. Ini kerana Allah Ta'ala adalah Tuhan yang Maha Agung dan Maha Sempurna. Allah adalah Tuhan sekalian alam dan tidak sama dengan apa jua makhluk ciptaanNya dari segi sifat ataupun sikap.Ee unjurkan kepada semua agar merujuk kepada sifat 20 Allah dan bandingkannya dengan dakwaan pemimpin PAS Nik Ajis yang jelas memesongkan. 

1. Wudud: Ertinya ada maka mustahilnya adam (tiada). 

2. Qidam: Ertinya sedia ada maka mustahilnya huduth (baharu). 

3. Baqo': Ertinya kekal maka mustahilnya fana (binasa). 

4. Mukhalafatu-Lil-Hawadith: Ertinya menyalahi dengan yang baharu. Maka Allah Ta'ala berlainan dari segala-galanya dari segi zat sifat atau perbuatan. Maka mustahilnya ialah Mumatha lah-Lil-Hawadith iaitu menyerupai dengan segala yang baharu. 

5. Qiyamuhu Binafsih: Ertinya berdiri dengan sendiri tanpa pertolongan sesiapa. Maka mustahilnya iatlah Ihtiyaj Li Ghairih iaitu berkehendakkan kepada yang lain. 

6. Wahdanniyah: Ertinya Esa atau tunggal pada sifat dan perbuatanNya. Maka mustahilnya ialah Ta'adul iaitu berbilang atau banyak. 

7. Qudrat: Ertinya berkuasa. Maka mustahilnya ajazun iaitu lemah. 

8. Iradat: Ertinya berkehendak iaitu sesuatu berlaku dengan hanya dengan izin Allah Ta'ala. Maka mustahilnya ialah karahah iaitu terpaksa. 

9. Ilmu: Ertinya Maha Mengetahui maka mustahilnya ialah jahil. 

10. Hayat: Ertinya hidup maka mustahilnya mantun iaitu mati. 

11. Sama': Ertinya Maha Mendengar. Maka mustahilnya a-samun iaitu pekak. 

12. Bashar: Ertinya Maha Melihat. Maka mustahilnya a'ma iaitu buta. 

13. Qalam: Ertinya Maha Berkata-kata. Maka mustahilnya abkamun iaitu bisu. 

14. Kaunuhu Qodiran: Ertinya Maha Berkuasa (dalilnya sama seperti Qudrat) maka mustahilnya lemah. 

15. Kaunuhu Muridan: Ertinya berkemahuan sendiri (dalilnya sama seperti Iradat) maka mustahilnya terpaksa. 

16. Kaunuhu Alimun: Ertinya Maha Mengetahui (dalilnya sama seperti Ilmu) maka mustahilnya jahil. 

17. Kaunuhu Haiyyun: Ertinya Maha Hidup (dalilnya sama seperti Hayat) maka mustahilnya mati. 

18. Kaunuhu Sami'un: Ertinya Maha Mendengar (dalilnya sama seperti Sama') maka mustahilnya pekak. 

19. Kaunuhu Bashiran: Ertinya Maha Melihat (dalilnya sama seperti Bashar) maka mustahilnya buta. 

20. Kaunuhu Mutakaliman: Ertinya Maha Berkata-kata (dalilnya sama seperti Kalam) maka mustahilnya bisu.

Pada Ee ini sangat jauh dari fatwa Nik ajis yang begitu jelas menyesatkan jika kitya fahami dan perhalusi berdasarkan sifat-sifat 20 Allah di atas, maka terbuktilah bahawa sifat Allah adalah berlainan dari sifat-sifat manusia dan makhluk ciptaanNya.Hanya Nik Ajis yang mendapat wahyu dari Iblis dan Syaitan yang sanggup mengatakan Allah Tuhannya mencarut dan menghalalkan pengikut-pengikutnya mencarut,memaki hamun,memfitnah dan ini sangat bertentangan dengan ajaran Islam.

Ee nasihatkan kepada yang ingin betul-betul mempelajari tentang ilmu agama Islam sebenarnya, eloklah mencari seorang ulama yang tidak berkepentingan politik kerana Nik Ajis dan lain-lain pemimpin PAS hanya menggunakan agama Islam yang suci murni untuk kepentingan diri dan politik sempit mereka.Pada Ee jika nak berpolitik..politiklah cara betul..dan jika nak berlajar pasal agama carilah guru agama yang bertauliah..bukan apa takut disesatkan..maklumlah dalam PAS baru sehari dua bercakap pasal agama je dah 'diPanggil Ustaz'..Hehehe..

Ee berpendapat kenyataan Presiden PAS Haji Hadi Awang menyamakan peristiwa Bukit Kepong dengan peristiwa Rasulullah SAW berdepan dengan kafir Qurish Mekah begitu pendek akalnya dan menandakan keimanannya telah berjaya dicuri oleh syaitan Iblis. Rasulullah saw yang berimankan tauhid bertembung dengan Arab Jahiliah yang sama sama sekali menentang agama Allah.Sebaliknya kominis yang menyerang Bukit Kepong adalah orang Cina kafir dan orang-orang polis adalah terdiri dari orang Islam dan sama kalimahnya dengan Haji Hadi awang.

Pada Ee ini bermakna Hadi Awang ingkar dan menderhaka kepada Nabi saw ini bersesuaian dengan sabda Nabi saw yang bermaksud  Dari Abu Bakrah katanya Rasulullah SAW bersabda: "Apabila dua orang Muslim berkelahi dengan menggunakan pedang (senjata) masing-masing, maka pembunuh dan yang dibunuh kedua-duanya akan masuk neraka." (Sahih Muslim).Ini sesama muslim.. apa tah lagi kominis petualang negara purata semuanya Cina kafir laknatullah hanya seorang dua orang Melayu yang menjadi tali barut kominis apakah kelayakan Hadi awang mengeluarkan fatwa menyamakan peristiwa Bukit Kepong dengan Rasulullah saw berhadapan dengan kafir?..

Ee bagi satu lagi hadis yang wajar menjadi peringatan kepada umat Islam khususnya kalangan pemimpin dan mereka yang berpengaruh dalam menentukan dasar sesebuah negara dan masyarakat.

Dari Amir bin Saad, dari bapanya, katanya: "Pada suatu hari Rasulullah datang dari daerah berbukit. Ketika sampai di Masjid Bani Mu‘awiyah baginda solat dua rakaat. Kami solat bersama baginda. Beaginda kemudian berdoa kepada Tuhan panjang sekali. Selepas berdoa, baginda berpaling kepada kami dan bersabda ‘‘Aku memohon kepada Tuhan tiga perkara. Dia memperkenan dua perkara dan menolak satu perkara.
‘‘Aku memohon kepada Tuhan supaya jangan membinasakan umatku dengan musim susah yang panjang, maka diperkenankan. Aku memohon supaya umatku jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti kaum Nabi Nuh), permohonanku itu diperkenankan juga. Aku mohon supaya umatku jangan dibinasakan kerana pertentangan sesama mereka. Permohonan ini tidak diperkenankan." (Sahih Muslim).

Apa yang Ee pelajari dan fahami selama inilah sebenarnya punca krisis yang melanda banyak negara Islam pada hari ini. Allah tidak akan memberikan pertolongan kepada umat Islam jika mereka bermusuh, apatah lagi berbunuhan sesama sendiri.PAS sebaliknya bermusuhan dengan orang2 UMNO yang sama kiblatnya.

Ee ingin mengajak semua merenungi apa yang terjadi dan ingatkah lagi akan Tsunami pada tahun 2004. Yang paling teruk dimusnah ombak besar ialah Acheh, di mana pembunuhan sesama Islam berleluasa kerana tuntutan pemisahan GAM daripada pemerintahan Jakarta.Masih tidak sedarkah lagi..

Ee ingin tegaskan bahawa Islam adalah agama yang memimpin, bukannya dipimpin. Tetapi kini umat Islam tidak lagi melayakkan diri mereka untuk memimpin kerana mereka tidak lagi mematuhi perintah Allah dan Rasulullah. Mereka berperang sesama sendiri.Ee ingatkan kepada umat Islam Malaysia perlu berwaspada dengan masalah permusuhan politik sesama kita yang nampaknya semakin memburuk, sehingga menguntungkan musuh-musuh Islam terutama DAP Laknatullah.

Ee ingin mengingatkan kepada rakyat terutama bangsa Melayu Islam jangan sampai kita kehilangan taraf masyarakat beriman yang akan menerima kemurkaan Allah dan tidak lagi mendapat rahmat-Nya!..Bersatulah!..dalam 1 Malaysia demi Agama,Bangsa dan Negara..Janganlah ikutkan saja bisikan dajjal-dajjal pembangkang terutama dari PAS dan PKR yang jelas begitu kemaruk nak berkuasa sehingga sanggup mengadai maruah agama dan bangsa..Fikirkanlah..

No comments:

Post a Comment