Monday, September 17, 2012

Apakah Pemimpin PAS Lalok dulu/ Hisap Ganja Sebelum Berceramah?..Ee nampak Telatahnya sama je dengan Mat Gian yang lepas Gian..




Ee dapat rasakan ramai yang marah bila terbaca tajuk artikel yang Ee tulis..namun apa yang Ee tulis berkemungkinan ada benarnya jika kita amati dan kita perhalusi sehalus-halusnya setiap patah kata2 yang diluahkan oleh para pemimpin pembangkang terutama PAS.Dari sejak sebelum merdekah sehingga kini mereka bercakap seolah baru lepas Gian(Baru lepas hisap dadah)..Cuba-cubalah berihat sekejap dan bacalah dengan tenang apa yang dikatakan oleh pemimpin2 pembangkang terutama PAS..Apakah segala yang diucapkannya dalam keadaan sedar atau sebaliknya.. renungkanlah...

"Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
- jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

"Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
– Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

"Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
–Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

 "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
- Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

"Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

"Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

 "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
- Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

"Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

"Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

"Kita Ini Islam Bukannya Melayu".Nik Ajis

"Jika pakatan pembangkang memerintah negara, hukum hudud hanya akan dilaksanakan apabila masalah pengangguran dan kemiskinan diselesaikan, serta penetapan gaji minimum dilaksanakan".Hadi Awang.

"Anwar kena membuat pengumuman rasmi bagi pihak pimpinan tertinggi pembangkang, selain menyuarakan pendiriannya sendiri berhubung pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam menerusi pindaan Perlembagaan Persekutuan".Karpal

"Hanya dengan cara itu kita lebih mudah membuat keputusan selanjutnya dan dalam hal ini, sekali lagi ingin saya tegaskan bahawa DAP sesekali tidak menyokong negara Islam".Karpal

"Saya bercakap selaku Pengerusi DAP Kebangsaan dan sudah tentu apa yang diucapkan saya mewakili parti dan kerjasama dengan DAP turut bermaksud bekerjasama dengan saya".Karpal

"Jangan kelirukan orang ramai dan isu ini mesti dijelaskan dengan pendirian rasmi pembangkang sebelum kita boleh teruskan dengan citi-cita untuk ke Putrajaya"..Karpal 

"Amat dikesali akhir-akhir ini Hadi kerap mengeluarkan kenyataan dan kemudian terpaksa menariknya kembali. Saya telah katakan sebelum ini, dan saya katakan sekali lagi bahawa hudud tidak boleh dilaksanakan di Malaysia kerana ia jelas bercanggah dengan Perlembagaan".Karpal

"Selepas kira-kira tiga jam perbincangan di antara pihak PAS yang diketuai saya dengan DAP yang diketuai pengerusi negeri Ngeh Koh Ham, pemimpin pusat DAP bersedia mengubah pendiriannya dengan mengenakan syarat supaya DAP diberi lapan jawatan exco dan PAS berjanji tidak melaksanakan hukum hudud dalam kerajaan campuran ini,". Ahmad Awang(Pesuruhjaya PAS Perak)

Ahmad mendedahkan saat-saat awal rundingan antara dua parti itu, sejurus selepas keputusan rasmi pilihanraya umum 8 Mac diketahui awal pagi keesokannya, sehingga ketegangan muncul apabila tokoh utama DAP Lim Kit Siang mengugut untuk memulaukan majlis angkat sumpah Mohamad Nizar.

"Di dalamnya ada akidah, perundangan dan akhlak. Menolak sebahagian dari Islam bermakna menolak Islam. Saya kekal dengan pendirian saya bahawa Karpal Singh anti Islam dan bersedia bertemu beliau di mahkamah".. – tegas Nasha dalam sms kepada Agendadaily.

"Kita tetap akan laksanakan hudud dan pinda Perlembagaan walaupun mungkin bukan dengan rakan pakatan yang ada sekarang… mungkin dengan pakatan lain yang memberi sokongan kepada kita nanti. Mungkin ada pihak yang simpati dan menyokong perjuangan kita nanti".Harun Taib 

"Kami merasa kecewa perjuangan Pas selama ini terlalu taksub kepada fatwa (membuta tuli) yang dikeluarkan oleh pucuk pimpinan parti"...Ramli Ismail

"Dulu Pas menghukum UMNO kerana membuat pakatan dengan parti politik bukan Islam tetapi nampaknya mereka juga lebih intim dengan parti politik yang jelas tidak akan sepakat untuk membangunkan kepentingan Melayu dan agama Islam"..Ramli Ismail

PASIR PUTEH -14 July- Seramai 30 penyokong tegar Pas cawangan Ketereh Tugal, Cherang Ruku di sini mengisytiharkan diri mereka keluar parti itu secara beramai-ramai untuk menyertai UMNO kerana kecewa perjuangan Pas telah menyimpang dari landasan sebenar.Mereka diketuai oleh bekas Ketua Pemuda Pas cawangan itu Ramli Ismail, 42, menyerahkan borang keahlian kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman.

Ee rasalah budak pening(Mat Gian) pun bila bercakap bila dia sedar dari peningnya, dia akan ingat kembali apa yang dicakapkannya..Namun apa yang Ee nampak pemimpin2 PAS bila bercakap mereka tidak pernah faham apa yang mereka cakapkan..Bila bercakap tidak mahu berfikir akan kesan dari apa yang diperkatakan..main hentam semberono saja.. asal dapat menipu penyokong2 bodoh alias bebal cukup..bila terkena kembali batang hidung..pemimpin2 PAS akan putar bulatan sehingga tertonggeng menyalahkan pula UMNO..Walaupun PAS kata Karpal tua ganyut,nyanyuk pada Ee karpal ni seorang yang berprinsip jika sejak dari sebelum PAS bersekedudukan dgn DAP,Karpal tetap dengan pendiriannya menolak Islam dan sanggup mati demi mempertahankan prinsipnya sehingga kini sebaik hudud muncul kembali walaupun hanya sekadar retorik pemimpin PAS saat menjelang PRU.Kadang kala Ee terfikir..agaknya pemimpin2 PAS terlebih 'Hisap Ganja' sehingga terlebih gian sebelum berceramah..tulah sebabnya tanpa rasa malu atau bersalah bercakap ikut sedap mulut,maki hamun,mencarut,memfitnah,terjerit,terlolong,buat suara kambing,buat suara anjing,buat suara serigala dan macam2 lagi langsung tidak menunjukkan yang mereka dalam keadaan tidak siuman.Ee sering nampak di lorong-lorong mahupun di mana penagih dadah lepas gian mereka tidak ada perasaan malu dan segan,kelakuan pemimpin PAS yang Ee nampak dan perhatikan setiap kali berceramah sama saja macam Mat Gian.Persoalan ini sering bermain dalam kotak fikiran Ee dan persoalan ini ingin Ee kongsikan bersama artikal yang sempat Ee coretkan kali ini.

Ee ingin berkongsi agar kita sentiasa ingat asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa " hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah."Adat bersaudara, saudara dipertahankan..adat berkampung, kampung dijaga..adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.. Perjuangan kita belum selesai, kerana hanya yang cekal dan tabah sahaja akan berjaya membina mercu tanda bangsanya yang berjaya"....Marilah kita bersatu dalam 1Malaysia dalam PRU 13 kelak dengan memberikan kemenangan kepada kerajaan pimpinan UMNO/BN yang telah banyak berjasa kepada kita semua tanpa mengira bangsa dan apa agamanya asalkan rakyat Malaysia janji yang dikatakan pasti akan ditepati.Marilah kita sama2 berganding bahu bersama dalam 1Malaysia demi Agama,Bangsa dan Negara.Ingatlah Ikut PAS kamu Sesat..Ikut Islam kamu Selamat Dunia dan Akhirat.. So..Kamu fikirlah sendiri..  
<photo id="1" />

No comments:

Post a Comment