Tuesday, April 3, 2012

23..83..140..307 mana lebih besar.. Jangan Sombong.Ikut PAS kamu Sesat..Ikut Islam kamu Selamat Dunia dan Akhirat..



Apa sudah jadi?...Apa sudah jadi?...Jika dulu semasa Ee dalam tingkatan satu kalau tidak silaplah ada belajar mengenai mengenai sejarah Islam tentang  Bai'ah yang bermaksud dalam Islam Bai'ah adalah aku janji untuk mematuhi amanah dan memikul tanggungjawab demi mempertahankan Islam dan pemimpin yang telah diamanahkan.Pada zaman Rasulullah Bai'ah sangat diperlukan memandang situasi pada masa itu.Ba'ah yang dilakukan oleh para sahabat nabi sangat diperlukan demi perkembangan Islam.Hakikatnya sangat berbeza pada masa ini kerana Bai'ah yang di fatwakan oleh pemimpin PAS Hadi awang dilakukan semata untuk berpolitik.Bai'ah yang mereka nak laku semata ketakutan apabila melihat bayang sendiri. Bai'ah yang dilakukan dalam keadaan terpaksa dan memaksa disebabkan takut ahli yang berhormat mereka loncat parti.
Pada zaman Rasullah dan para sahabat apa yang  kita lihat Bai'ah diberi kepada kepimpinan tapi hari ini Bai'ah kepada bakal-bakal calon yang akan bertanding dalam PRU 13 kelak.Pada Ee inilah satu cara untuk memesongkan aqidah seseorang agar terikat pada kononnya janji cara Islam dan mereka akan menjerat kembali kepada yang Berbai'ah dan telah berpaling kononnya kafir dan sebagainya.Inilah Islam cara PAS.

Ee masih ingat dalam pelajaran sejarah Islam telah menceritakan bagaimana sebelum berhijrah ke Yathrib, baginda Rasulullah saw telah dikunjungi oleh penduduk Yathrib sebanyak dua kali dan kedua-duanya melibatkan ikrar taat mereka yang disebut sebagai bai'ah. Bai'ah al-Aqabah yang pertama dikenali sebagai Bai'at-an Nisa'.Bai'ah ini lebih menjuruskan kepada persetujuan dan janji untuk menjaga dan mempertahankan keamanan di Yathrib. Seramai 12 orang penduduk Yathrib yang terdiri dari 10 orang suku kaum Khazraj dan 2 orang suku kaum Aus terlibat dengan ikrar ini didepan Rasulullah saw. Mereka berjanji untuk tidak menyekutukan Allah, tidak mencuri, tidak membunuh anak, tidak berbohong, tidak memfitnah dan lain-lain.Namun apa yang berlaku dalam PAS sebaliknya sekadar mempertahankan agar ahli tidak melompat parti dan ini dilakukan semata kerana ketamakan untuk berkuasa.
  

ALLAH  berfirman yang bermaksud :--

"Bahawasanya mereka yang memberi bai'ah kepada kamu, sesungguhnya mereka memberi bai'ah kepada Allah. Tangan Allah di atas tangan-tangan mereka. Maka barangsiapa yang melanggar (bai'ah), sesungguhnya (akibat) melanggar bai'ah akan menimpa dirinya sendiri. Dan barangsiapa yang menunaikan apa yang dia janjikan kepada Allah, maka Dia akan memberinya ganjaran yang besar.(Surah Al-Fath, ayat 10).

Pada Ee jika mereka melakukan Bai'ah semata kerana Allah demi mempertingkatkan Islam dan untuk perpaduan ummah adalah lebih baik daripada Berbai'ah kerana hendak menjatuhkan pemimpin sesama Islam di sebabkan dendam kesumat yang sentiasa dalam benak hati mereka.Pada Ee PAS kini tidak perlu berpura-pura dengan topeng Islam namun dalam satu masa mereka berpehak kepada mereka yang menentang Islam DAP laknatullah.Penipunya pemimpin PAS apabila meletakan hukum wajib kepada calon yang bertanding dalam PRU 13 kelak.Kononnya untuk memperjuangkan Islam dan sebagainya.Namun Ee tertanya sebaliknya, individu di dalam PAS yang memperjuangkan aqidah umat Islam, mempetahankan Melayu dan mendaulatkan Raja-Raja Melayu pula yang dipecat?.. Begitukah polisi terkini PAS?.. Apakah amalan tersebut tidak bertentangan dengan perlembagaan PAS?..Mengapa mereka pecat Hasan Ali yang betul2 memperjuangkan Islam dalam isu murtad ?..Hasan Ali tunjukan video pengakuan orang murtad mereka (PAS) kata tak penting..penting lagi pengundi hantu..Pada Ee sebenarnya PASlah yang jadi Hantu kerja menakut-nakutkan rakyat sejak dari sebelum merdekah sehinggalah kini..Mana bai'ah mereka yang dikatakan pejuang Islam ???..Pada Ee bai'ah PAS semata mengikut apa yang telah ditarbiyyahkan oleh Ustaz2 Lim,Linggam,ustazah A.Ambiga serta Pak Ulama' Karpal Singh saja.Mereka hanya tahu memecah belahkan perpaduan sesama ummah dan hanya sebagai anjing suruhan DAP untuk mengigit bangsa seagamanya saja.


Ee berpendapat bahawa Pemimpin2 PAS harus musibah diri, PAS bukan parti pilihan rakyat. PRU-12 PAS cuma meraih 23 kerusi  parlimen dan 83 kerusi DUN berbanding dengan 140 kerusi parlimen  dan 307 DUN bagi BN. PAS lupa diri dengan kemenangan besar itu dan berbangga apabila dapat menjadi penjilat DAP. PAS bertambah sombong dan terus mencaci dan menghina UMNO. PAS harus sedar bahawa UMNO yang di caci hina nya itu ada lah kaum yang sebangsa dan se agama dengan nya.Melayu UMNO seagama dan sebangsa..Mengucap dua kalimah syahadah yang sama..sembahyang puasa yang sama cuma perbezaan politik saja yang berlainan.Hakikatnya kini segala kesombongan pemimpin PAS dan pengkianatannya terhadap kaum seagama diterjemahkan oleh Allah dengan pelbagai bala yang memalukan parti itu sendiri.Rakyat semakin menjuih bibir bila sebut saja PAS dan begitu ramai ahlinya yang keluar parti dan menyertai UMNO.Keluarnya ahli PAS kerana kecewa dengan sikap para pemimpinnya yang cakap tidak serupa bikin.Apa yang dijanji hanya tinggal janji penuh dengan kemunafikan.Ee ingin ingatkan kepada semua jika ikut PAS kamu sesat..Ikut Islam kamu selamat dunia dan akhirat..

Ee hanya menasihatkan saja kepada semua agar berhati-hati dengan segala tindak tanduk pemimpin2 munafik dalam PAS yang sentiasa bercakap dolak dalih.Sekejap kata UMNO kafir bila menjalinkan hubungan dengan MCA dan MIC dalam membentuk kerajaan campuran.Namun Halal pula bagi mereka bila bersekongkol dengan DAP yang terselah membenci Islam sejak dari zaman Tengku Abdul Rahman lagi dan pernah menjadi seteru utama PAS sehinggakan Nik Ajis berfatwa bahawa "Bapak segala setan adalah DAP"..Ini kerana Bapak Segala Setan ini begitu membenci Islam...Namun hakikatnya kini Nik Ajis begitu teruja dan menyanjung DAP dan sanggup menjadi penjilat segala fatwa2 yang dikeluarkan oleh ustaz2,ustazah dan ulama' DAP menghina agama dan bangsanya sendiri.Jika dalam kerajaan UMNO yang memimpin MCA,MIC dan lainnya tapi hakikat sebenar dalam gabungan pakatan pembangkang PAS terpaksa dipimpin oleh DAP dan mengamalkan segala fatwa dari ustaz2 Lim,Linggam dan ulama' Besar mereka Khalifaf Lim Guan Eng dan Karpal Singh.Sehinggakan Tapak Masjid pun digadai dik Khalifah Lim Guan Eng mereka terpaksa patuh.Ee ingin nasihat kepada semua agar mentaati pemimpin, membantu dan mentaati pemerintah atas dasar kebenaran, mengingatkan mereka dengan baik terhadap perkara yang diabaikan, tidak memberontak dan jangan terikut dengan segala tipu daya,janji manis dajjal2 pembangkang yang sentiasa dengki dengan keharmonian yang kita nikmati dan perpaduan sesama kaum yang dibawa oleh kerajaan BN selama ini.Bersatulah! dalam 1Malaysia demi agama,bangsa dan negara.

Renungkanlah daripada Tamim al-Dari r.a. Nabi s.a.w. bersabda:--

"Agama adalah 'nasihat'." Kami bertanya: "Terhadap siapa?" Baginda menjawab:"Terhadap Allah, kitab-Nya, Rasul-Nya, pemimpin-pemimpin dan kaum muslimin umumnya" (Riwayat Muslim).

No comments:

Post a Comment