Friday, October 14, 2011

Alangkah Jahilnya mereka (HamPAS) tidak dapat Memisahkan antara Agama dan kehendak nafsu..


Renungkanlah hadis Nabi saw agar ianya dapat membuka ruang dada yang telah terkunci rapat oleh bisikan syaitan yang bertopengkan alim ulama yang berjanggut sejemput,berkopiah,berserban dan berjubah semata untuk mencari keuntungan dunia dengan memperdagangkan Agama asalkan beroleh kuasa.

Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasaei dan Hakim.

Ee masih ingat bagaimana tidak berapa lama dulu Ronnie Liu yang menganggap Undang2 Syariah tidak releven dan proaktif dilaksanakan telah membisukan semua pemimpin dan ustaz-ustaz Pas.Ee berpendapat adalah tidak wajar sama sekali permainan politik DAP dan PKR menghakis keIslaman perjuangan Pas. Tidak wajar tok guru dan ustaz yang berada dalam Pas membiarkan sahaja DAP memperbodoh-bodohkan rakyat Malaysia dan mempermainkan agama Islam sesuka hati mereka.

Perlembagaan Persekutuan meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi negara dan agama lain juga diberi hak diamalkan. Tetapi pada Ee Pas nampaknya gagal memahami peruntukan Perlembagaan Negara tentang hal ehwal agama dengan bersekongkol bersama DAP menghina agama Islam, iaitu agama ahlii-ahli dan penyokong mereka sendiri.. Pada Ee Pemimpin Pas akan terus tunduk membisu untuk memelihara undi bersama DAP.Mereka sanggup melakukan apa saja hatta mengadaikan maruah diri,bangsa dan agama asalkan dapat merialisasikan keserakahan nafsu untuk berkuasa..

Pada Ee begitu malangnya semua pemimpin PAS, ustaz-ustaz PAS dan penyokong bangangnya yang selama ini berpidato berapi-rapi menghasut kebencian dan menyemai perpecahan di kalangan umat Islam, tetap diam dan tunduk membisu bila Karpal dan Lim Guan Eng dengan begitu lantang menghina Ulama' Tua mereka Nik Ajis..Mereka seolah terpukau dengan fatwa yang dikeluarkan oleh Karpal dan Lim Guan Eng..Tersenyum gembira dan berdekah berguling-guling bila Agama dan Bangsa mereka diperkotak katikan.. Memualkan..

Alangkah Jahilnya mereka (HamPAS) tidak dapat memisahkan antara agama dan kehendak nafsu..dan alangkah Jahilnya mereka sehingga sanggup membiarkan Agama,diri dan bangsa diPerkuda dik Bangsat2 bertopengkan jubah,bertasbih dan janggut sejemput..Alangkah jahilnya mereka bila mendustakan Sabda Nabi saw dan Al Quran yang melarang menentang pemerintah dan hanya menyuruh kita mentaatinya pemimpin..Alangkah jahilnya mereka bila membelitkan dan memesongkan hadis dan Al Quran semata menuntut hawa nafsu bisikan syaitan..Alangkah jahilnya mereka bila mengatakan Allah Tuhannya mencarut..Alangkah jahilnya mereka bila sanggup mengangkat kominis sebagai wira negara..Alangkah jahilnya bila mereka sanggup mengkafirkan sesama Islam..Alangkah jahilnya mereka bila menentukan sendiri siapa yang layak masuk surga dan neraka..

"Aku mampu berhujah dgn sepuluh orang yg berilmu tapi aku pasti kalah dgn seorang yg jahil, kerana orang jahil tak pernah faham landasan ilmu." (Imam Syafi'e).

No comments:

Post a Comment