Thursday, April 21, 2011

Banyak Persamaan antara Puak Khawarij dan PAS dalam Menghancurkan Negara Islam seperti Malaysia...

Apakah PAS menyamai sikap Puak Khawarij dalam usaha mereka untuk menghancurkan negara dengan bertopengkan Islam.Mereka PAS sanggup melakukan apa saja asalkan cita-cita mereka tercapai.Pemimpin-pemimpin PAS juga sanggup membelitkan apa jua termaksud Al Quran dan Hadis semata kemaruk untuk berkuasa.Puak Khawarij juga seringkali menentang pemerintah umat Islam dengan melakukan peperangan, pemberontakan atau secara tindakan pasukan pembunuh sejak zaman Khalifah Ali hingga ke zaman pemerintahan Bani Umaiyah.

Dalam corak pemerintahan negara Malaysia pada zaman ini, PAS mungkin boleh disamakan dengan Khawarij kerana pemimpin parti itu kerap menuduh pemerintah Malaysia berlaku zalim, menyeleweng, pecah amanah dan pelbagai lagi dalam ceramah, penerbitan mereka dalam bentuk buku, kaset dan dalam penerbitannya, Harakah.Mereka HamPAS sering menghasut Rakyat dengan pelbagai cara.

Pada setiap pilihan raya negeri atau Parlimen yang mana calon PAS menang, maka PAS menegaskan kemenangannya kerana rakyat menyokong PAS. Tetapi jika calonnya kalah, PAS tidak dapat menerima kekalahan itu sebagai tiada sokongan rakyat kepadanya.Dan menyalahkan SPR ,mereka juga sering mendakwa adanya pengundi hantu.Di sini siapa yang sebenarnya jadi hantu.

Itulah yang berlaku pada pilihanraya yang baru berlalu di Tenang,Merlimau,Kerdau dan yang terbaru di PRN Sarawak. PAS langsung tak dapat menerima takdir kekalahan mereka dan menyalahkan pelbagai pihak diatas tumbangnya calon Pakatan di kedua-dua tempat tersebut.

Kerap kali juga PAS memberikan sebab penyelewengan dalam pilihan raya dilakukan oleh Umno, Barisan Nasional dan agensi kerajaan yang lain, termasuk Suruhanjaya Pilihan Raya yang menyebabkan calon PAS kalah.

Tindakan Pas yang sering menyalahkan pemimpin kerajaan inilah yang membuatkan parti itu sama seperti Khawarij pada zaman dahulu.

Persamaan PAS dan Khawarij yang paling ketara ialah ketika PAS menyertai BN ketika di bawah kepemimpinan Tun Abdul Razak Hussein, Perdana Menteri kedua Malaysia dan Pas dipimpin Datuk Mohd Asri Muda. Nik Aziz ketika itu menjadi Ketua Dewan Ulama PAS.

Ketika itu, tiada langsung hukum atau dalil daripada hadis dan al-Quran yang Nik Aziz gunakan untuk menghalang PAS menyertai BN.

Sekarang ini apabila isu kerajaan perpaduan dihebahkan sebagai jalan menyelesai masalah Muslim di Malaysia, PAS sangat kuat menentang dan Nik Ajis mengepalai kumpulan penentang dalam PAS terhadap idea kerajaan perpaduan berkenaan.

Kes PAS menyertai BN pada awal 1970-an dan kemudian pemimpin PAS hari ini bermusuh dengan Umno dan BN tetapi berbaik dengan DAP dan PKR membuktikan sikap lidah bercabang PAS.

Apakah hukum atau dalil daripada hadis dan al-Quran yang PAS gunakan untuk menghalalkan parti itu bersama DAP dan PKR, tetapi tidak boleh bersama Umno dan BN? Ini satu lagi kemunafikan PAS yang cakap tak serupa bikin.Kemunafikan PAS juga dapat dilihat dalam isu Anwar Ibrahim.Mereka bukan saja membelitkan fakta malahan Nik Ajis pula mengeluarkan kenyataan yang begitu mengelirukan.

Tak salahlah jika dikatakan bahawa PAS itu amat menyerupai perangai puak Khawarij yang matlamatnya hanya mahu meruntuhkan pemerintahan Islam di dalam negara!.Puak PAS akan merasa senang dan bergembira bila dapat memecah belahkan orang-orang Melayu Islam dengan segala dakyah mereka.Pemimpin-pemimpin PAS juga penuh dengan kemunafikan kerana sanggup membohongi rakyat dan masyarakat dalam menjalinkan hubungannya dengan DAP. Mereka sanggup menjilat kembali segala yang telah diludah kepada Barisan Nasional / UMNO asalkan segala cita-cita mereka tercapai.Fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment