Saturday, January 19, 2013

Bila Nik Ajis tergelincir di kaki syaitan..

Dan jika Allah mengkehendaki,niscaya dijadikanNya kamu satu umat,tetapi Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya(sesuai dgn sunnahNya yaitu sesiapa yg berusaha mendapatkan petunjuk,akan memperolehinya dan sesiapa yang membangkang,akan sesat).Dan sesungguhnya kamu akan ditanya tentang pekerjaanmu.
Dan janganlah kamu jadikan sumpahmu sebagai tipu daya sesamamu(yg menyebabkan) kakimu tergelincirsesudah tegak berdiri dgn kukuh.Dan kamu akan menderita kesulitan (di dunia) kerana kamu merintangi jalan Allah.Dan kamu akan ditimpa azab yang berat.
Dan janganlah kamu tukar perjanjianmu kepada Allah dengan harga sedikit.Apa yg ada pada Allah(pahala dan kurnia) lebih baik jika kamu ketahui.
An Nahl ayat 93-95.

"Syaitan memberikan janji-janji kosong dan membangkitkan angan-angan.Janji syaitan itu tipu daya belaka.Mereka (yg mengikuti tipu daya syaitan itu) tempatnya di neraka Jahannam.Dan mereka tidak menemui jalan lari daripadanya".An Nisaa' ayat 120-121...Siapakah lagi yang lebih benar perkataannya daripada Allah?..
Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu kerana hendak menyimpang dari jalan yang benar.Dan jika kamu memutarbalikkan(kesaksian) atau enggan (menjadi saksi) maka sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan..An Nisaa' ayat 135..Ee mengajak diri dan semua mantapkanlah iman kpd Allah dan Rasulnya dan kitab Al Quran sebagai petunjuk yang benar...dan Ee ingatkan juga kepada semua janganlah kita menjadi manusia munafik sebaris dgn Abdullah bin Ubai tokoh munafik zaman Nabi saw.
Apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diengkari dan diperolok-olokkan(oleh orang2 kafir) maka janganlah kamu duduk bersama mereka,sehingga mereka masuk pada perbicaraan lain.(jika kamu tetap duduk bersamanya) sesungguhnya kamu tergolongan golongan yang serupa...An Nisaa' ayat 140....


Engkau...Aku...Dia..Engkau Yang Maha Esa...Aku Yang Maha Pencipta..Dialah Yang Mencipta langit,bumi dan mencipta segala makhlukNya...Engkaulah Yang Maha Pengasih Penyayang...Akulah yang mengurniakan sebahagian kekuasaan di dunia kepada makhluk manusia..Dialah Yang Maha Adil lagi Bijaksana..Engkaulah yang mengurniakan kepada sesiapa diantara hamba-hambaNya..Dia yang Maha Melihat lagi Maha Mendengar..Engkaulah Yang Maha Mengotakan segala janji..Dialah yang Maha Pengampu...Aku berpegang pada janji dan ingatlah dia(syaitan/Iblis) yang menyesatkan..."Pegang teguhlah apa yang Aku beri kepadamu dan dengarkanlah!...kami mendengarkan...tetapi kami tidak mentaati"..Ee ingatkan kpd semua berpeganglah teguhlah pada keimanan...Ingatlah syaitan itu musuh Allah jangan diikutkan segala pujuk rayu yang menyesatkan....Ingatlah ikrar di lidah dan ditasdikkan dihati serta dilakukan dengan perbuatan..

Ingatlah wahai tok guru Lintah Bulan Nik Ajis dan juga Presiden Lintah Bulan Hadi Awang dunia ini hanya sementara cukuplah berbuat kemusnahan kepada Agama dan Bangsa kembalilah pada yg benar...cukup- cukuplah..Bertaubatlah...Sebelum kami semua menyembahyangkan dan mengkafankan kamu...cukuplah! Sebelum terlambat...

No comments:

Post a Comment